Grupa PSB działa na rynku od 26 lat, jest największą i najszybciej rozwijającą się siecią hurtowni materiałów budowlanych oraz marketów dom i ogród w Polsce. Grupa zrzesza 410 małych i średnich, rodzinnych firm z terenu całej Polski, które prowadzą handel w 285 składach budowlanych, w 378 PSB Mrówka oraz w 78 PSB Profi. W placówkach tych pracuje ok. 14 tysięcy osób.
Przychody ze sprzedaży materiałów budowlanych firm będących partnerami Grupy PSB Handel S.A., w 2023 r. osiągnęły poziom blisko 9 mld zł, co stanowi ok. 15% udziału w krajowym rynku dystrybucji materiałów budowlanych. Zaś przychody Grupy PSB Handel S.A. (centrali) z siedzibą w Wełczu k./Buska-Zdroju, wyniosły 3,9 mld zł. Wg badań w 2023 roku dowolną markę Grupy PSB rozpoznaje 81% respondentów:
markę Grupy PSB zna 60% Polaków, sieci sklepów PSB Mrówka 76%, a placówek PSB
Profi 43%.
Sklepy PSB Mrówka
Grupa PSB tworzy w miastach powiatowych nowoczesne sklepy samoobsługowe sektora "dom i ogród" pod nazwą "PSB Mrówka". Ich celem jest uzupełnienie aktualnej oferty składów PSB o nowy asortyment, kupowany przede wszystkim przez klientów detalicznych, prosto z półek marketu. Sklepy te posiadają w ofercie od kilku do kilkunastu tysięcy pozycji asortymentowych.
Powstają też mniejsze sklepy detaliczne pod nazwą "Mini-Mrówka", o powierzchni 500-800 mkw., głównie w miejscowościach gminnych oraz PSB Mrówka Express o całkowitej powierzchni od 250 do 400 mkw.
Placówki PSB Profi
Od ponad dekady Grupa PSB realizuje program uruchomienia placówek PSB Profi, dedykowanych przede wszystkim obsłudze firm budowlanych. Przystosowane są do obsługi dowolnej inwestycji budowlanej niezależnie od skomplikowania technologicznego i logistycznego.
Placówki PSB Profi oferują niezbędne materiały do budowy i remontu domów. Posiadają w ofercie od kilkudziesięciu do kilkuset tys. pozycji asortymentowych, pochodzących od ponad 580 dostawców – renomowanych producentów materiałów budowlanych w Polsce. Do najpopularniejszych należą takie materiały jak: ścienne (pustaki, beton komórkowy), chemia budowlana, izolacje termiczne (wełny, styropiany), dachy, rynny, sucha zabudowa, płyty, OSB, izolacje wodochronne, kostka brukowa, drzwi, okna, bramy, ogrodzenia, narzędzia i elektronarzędzia, farby oraz instalacje.
Obecnie działa 78 placówek PSB Profi.
Targi Grupy PSB
22 Targi Grupy PSB
Od 22 lat, firma raz w roku
organizuje wiosenne targi, wyłącznie dla partnerów PSB i dostawców Grupy
PSB. Podczas targów partnerzy Grupy (składy
budowlane, placówki PSB Profi oraz sklepy PSB Mrówka) zawarli 16 tys. kontraktów biznesowych o łącznej wartości 430 mln zł. Targi
odbyły się 28-29 lutego 2024 r. w Kielcach, w których udział wzięło 305 wystawców oraz
370 partnerów PSB, łącznie 4,3 tys. osób.
We wrześniu 2024 roku odbyła się 10. edycja Jesiennych Targów Grupy PSB. Podczas dwóch
dni targowych, w formie on-line, udział wzięło 85 wystawców (dostawców Grupy) i ponad 360 partnerów PSB prowadzących hurtownie, placówki Profi i sklepy Mrówka. Łącznie zawarto ponad 6700 kontraktów o łącznej wartości 222 mln zł.
W listopadzie 2023 r. odbyły się 6 edycja Targów Ogród i Dekoracje. podczas nich wystawiało się 106 dostawców z branży
ogrodowej, a negocjacje prowadzili reprezentacji ponad 230 partnerów Grupy, którzy zawarli 5400 kontraktów biznesowych na kwotę 105 mln
zł.
Wydawnictwa Grupy PSB
Co roku Grupa prowadzi szereg kampanii reklamowych i promocyjnych o zasięgu ogólnopolskim i lokalnym. Od 2001 roku jest wydawcą pisma branżowego "Głos PSB", który (w nakładzie 24 tys. egzemplarzy) adresowany jest do stałych klientów w składach PSB (firm wykonawczych, osób budujących i remontujących) oraz do uczniów szkół budowlanych.
Euro-Mat
W 1999 roku Grupa PSB, jako pierwsza sieć z Europy Środkowo-Wschodniej, została członkiem międzynarodowej sieci grup zakupowo-sprzedażowych Euro-Mat. To największa na naszym kontynencie federacja firm kupieckich branży budowlanej. W jej skład wchodzi 21 grup zakupowo-sprzedażowych z 19 krajów europejskich, których łączne przychody w 2021 roku wyniosły ok. 28 mld euro. Razem sieci te posiadają ok. 7000 placówek handlowych i zatrudniają 50 tys. osób.
Społeczna Odpowiedzialność Biznesu
Firma od wielu lat wspiera działania mające na celu rozwój lokalnej społeczności. Do najważniejszych działań o charakterze charytatywnym i filantropijnym należą m.in.: pomoc finansowa i materialna dla placówek edukacyjnych, domów dziecka w Winiarach i Pacanowie, wspiera szpitale, fundacje m.in. Fundację Rozwoju Kardiochirurgii im. prof. Zbigniewa Religii w Zabrzu oraz stowarzyszenia i poszkodowane rodziny.
PSB jest mecenatem corocznego festiwalu muzycznego im. Krystyny Jamroz w Busku-Zdroju oraz wspiera Festiwal Kultury Dziecięcej w Pacanowie. Grupa jest również wydawcą albumu "Świętokrzyskie z Lotu Ptaka" oraz mecenasem wydania albumu "Ponidzie".
Nagrody i wyróżnienia
W ciągu ponad dwóch dekad działalności Grupa PSB uzyskała szereg branżowych nagród i wyróżnień, z których najważniejsze to: "Kotler Awards Polnad 2024", "Nagrodę Gospodarczą Prezydenta RP 2014" w kategorii "Ład korporacyjny i społeczna odpowiedzialność biznesu", tytuł "Created in Poland Superbrands", „Medal Europejski 2023” za Marketplace Mrówka, Godło Promocyjne "Teraz Polska", „Ambasador Polskiej Gospodarki” w kategorii „Najwyższa
jakość”, Gazele Biznesu, „Perły Polskiej Gospodarki”, Złoty Medal Międzynarodowych Targów Poznańskich BUDMA, Złota Statuetka Lidera Polskiego Biznesu BCC, tytuły "Filar Polskiej Gospodarki", "Dystrybutor Roku ", "Lider Regionu Świętokrzyskiego", Skrzydła 2012 - nagroda gospodarcza województwa świętokrzyskiego - za sieć sklepów PSB-Mrówka", „Retail Awards 2010”.