Wyniki I kwartału 2023 roku

PRZYCHODY SIECI PSB

W I kwartale 2023 r. przychody partnerów Grupy PSB ze sprzedaży odnotowywały zmienną dynamikę w czasie i w sektorach obsługiwanego rynku.
W styczniu, w stosunku do stycznia 2022 r., wystąpiła dodatnia dynamika (+4 proc.) w sektorze detalicznym, ale ujemna w segmencie hurtowym (−2 proc.). W dwóch kolejnych miesiącach spadek w ujęciu rdr miał miejsce w obu kanałach i wynosił on adekwatnie: luty: −5 proc. w detalu i −18 proc. w hurcie, marzec: −14 proc. w detalu i −32 proc. w hurcie. Mimo takich spadków sprzedaż charakteryzowała się naturalną sezonowością, dlatego też marcowe przychody w hurtowniach były o 35 proc. wyższe niż w lutym, zaś w Mrówkach o 40 proc. Po I kwartale sprzedaż w kanale hurtowym spadła o 20 proc., a w kanale detalicznym o prawie 7 proc.

DYNAMIKA SPRZEDAŻY ORAZ CEN GRUPY PSB HANDEL S.A. (CENTRALI) W GRUPACH ASORTYMENTOWYCH

Sprzedaż w centrali PSB była wyższa w 4 kategoriach towarowych, zaś ceny wzrosły w 19 grupach asortymentowych. Ranking otwiera grupa „Cement, wapno”, która odnotowała 19-proc. wzrost przy 44-proc. podwyżkach cen. Kolejną lokatę zajęły „Farby”, uzyskując wzrost sprzedaży na poziomie 12 proc. przy 16-proc. wzroście cen. Na trzecim miejscu uplasowała się grupa „Wyposażenie i AGD”, której sprzedaż wzrosła o 5 proc. przy zmianach cen +11%. Czwartą pozycję zajęła „Motoryzacja”, osiągając 4-proc. wzrost sprzedaży przy 23-proc. podwyżkach cen. Niestety te dane wskazują, że w ujęciu wolumenowym w każdej z tych grup towarowych nastąpił znaczący spadek popytu. Największe spadki sprzedaży odnotowały grupy: „Otoczenie domu”: −31 proc. (przy 7-proc. wzroście cen), „Izolacje termiczne”: −35 proc. (ceny +7 proc.), „Płyty OSB i drewno”: −40 proc. (ceny −6 proc.), „Ściany, kominy”: −40 proc. (ceny −17 proc.) oraz „Dachy, rynny”: −42 proc. (ceny +6 proc.). Największy wzrost cen wystąpił w kategoriach: „Cement, wapno”: +44 proc., „Motoryzacja”: +23 proc., „Izolacje wodochronne”: +21 proc. oraz „Sucha zabudowa”: +21 proc. Tylko ceny płyt OSB spadły o 6 proc. Dokładne tendencje we wszystkich grupach produktów przedstawiono na wykresie.

Artykuł pochodzi z
Głos PSB

Czy artykuł był przydatny?

Dziękujemy. Podziel się swoją opinią.

Czy możesz zaznaczyć kim jesteś?

Dziękujemy za Twoją opinię.