OD PROSTYCH WYROBÓW DO ROZBUDOWANEJ OFERTY WEŁNY SKALNEJ - 50 LAT ROCKWOOL POLSKA

ROCKWOOL Polska zbudował pozycję lidera w  branży izolacji budowlanych na zaufaniu klientów do niezawodnej marki i  solidnych relacjach z partnerami biznesowymi. Dziś świętuje jubileusz 30 lat w  kraju, ale to tylko kolejny etap w rozwoju firmy.

START W CZASIE USTROJOWYCH ZMIAN

Dziś naprawdę trudno sobie wyobrazić warunki do budowy dużego biznesu, które panowały w  Polsce na początku lat 90. Zakłady i fabryki postkomunistyczne były zacofane technologicznie, w  większości nie potrafiły działać w  warunkach wolnorynkowych, a  więc wręcz naturalna była upadłość i  wyprzedaż majątku. Pracownicy bali się o  swoją przyszłość, bo bezrobocie, nowe  zjawisko społeczne, rosło w  zawrotnym tempie – sięgało 16 procent.  Jeśli ostatnio narzekaliśmy na inflację, to dla przypomnienia w  1993 roku wynosiła 35 proc. W takich warunkach zaczęła działalność firma ROCKWOOL Polska sp. z.o.o.

W  zakład Izolacje Cigacice zainwestował duński kapitał – koncern  ROCKWOOL. Rodzinna firma, która opracowała z  początkiem XX wieku technologię produkcji wełny skalnej w oparciu o bazalt. Pierwszą fabrykę uruchomiła w  1937 roku, a  od tego czasu do dziś powstało już 45 zakładów, w  39 krajach na pięciu kontynentach.

Inwestycja w  Polsce, w  1993 roku oznaczała, że klienci naszego rynku poznają wełnę skalną, bo to była pierwsza zachodnia inwestycja w  tę gałąź branży budowlanej. Rozpoczęcie produkcji w  Cigacicach, nie-wielkiej miejscowości pod Zieloną Górą, przez ROCKWOOL Polska było niezwykle ważnym wydarzeniem gospodarczym w regionie lubuskim i w kraju. 

- Z perspektywy czasu musimy docenić jak odważna i dalekowzroczna była to decyzja. Podjęto współpracę opartą na wzajemnym szacunku, z  jasno postawionymi celami – komentuje dziś Andrzej Kielar, Dyrektor Naczelny ROCKWOOL Polska. 
- Zaczynaliśmy naszą przygodę z wolnym rynkiem bez komputerów i  telefonów komórkowych. Pierw-szych klientów pozyskiwano wyjeżdżając na lokalne targi budowlane samochodem dostawczym. Typowa grubość izolacji wynosiła 5 centymetrów, a o wełnie na fasadzie nikt jeszcze nie słyszał.

STANDARD ROCKWOOL NA DŁUGIE LATA

Dziś izolacje ROCKWOOL Polska znajdują zastosowanie w  każdym rodzaju budownictwa: domach jednorodzinnych i  wielorodzinnych, garażach, biurowcach, budynkach pożytku publicznego, fabrykach, magazynach, elektrowniach, budynkach przemysłowych. Aplikacje obejmują każdy element konstrukcji obiektu: dach, różne rodzaje stropów, podłogi, ściany działowe, fasady, izolacje techniczne, specjalistyczne zabezpieczenia przeciwpożarowe. Produkty  ROCKWOOL doskonale sprawdzają się w budynkach stawianych metodą tradycyjną, drewnianych, prefabrykowanych i  energooszczędnych. Jako pierwszy i jedyny producent w kraju, firma wdrożyła unikalną technologię produkcji płyt dwugęstościowych. Odpowiadając na oczekiwania rynku m.in. w  zakresie termomodernizacji, promuje izolację nadmuchową – niezwykle prostą, szybką technologię zachowującą wszystkie zalety izolacyjne wełny skalnej.

Takie podejście do biznesu dziś może nie dziwi, ale po starcie produkcji w  1993 roku, w  co trudno uwierzyć, reklamowano jeden pro-dukt izolacyjny. Przez 30 lat rozwoju powstała kompleksowa oferta do budownictwa mieszkaniowego i  nie mieszkaniowego. Klient może wybierać dowolne rozwiązania izolacyjne, ale zawsze jest pewien niezmiennych cech wełny skalnej:

  • niepalności – wełna zachowuje swoje właściwości izolacyjne do 1000 stopni C i stanowi najlepszą ochronę przed ogniem; 
  • odporności – to materiał niezwykle trwały i odporny na uszkodzenia, zachowuje właściwości izolacyjne nawet przez 65 lat; 
  • właściwości termiczne – chroni wnętrze budynku przed upałem i  chłodem zapewniając komfort pracy i  życia użytkownikom budynku;
  • komfortu akustycznego – pochłaniania dźwięków z  zewnątrz i wewnątrz budynku;
  • estetyka – daje możliwości rozwoju w projektowaniu; 
  • paroprzepuszczalność – chroni budynek przed wilgocią i grzyba-mi, obiekt ocieplony wełną oddaje wilgoć na zewnątrz oraz recykling - to materiał, który w  100 proc. może być ponownie wykorzystany.

- Ambitne inwestycje, determinacja oraz otwartość na potrzeby polskiego rynku pozwoliły nam szybko rozbudować ofertę. Już w dwa lata od rozpoczęcia produkcji w Cigacicach, uruchomiliśmy produkcję w  naszej fabryce w  Małkini, w  województwie mazowieckim – podkreśla Andrzej Kielar. – Od początku naszej obecności w  Polsce zainwestowaliśmy w  proces technologiczny, rozbudowę linii i instalacje proekologiczne znacznie ponad 1 miliard złotych.

Klienci poszukujący izolacji gwarantującej najwyższe standardy wybierają właśnie produkty ROCKWOOL Polska, znając jej przewagi rynkowe nad innymi izolacjami i dobrze wiedząc, że jest to pewna inwestycja na długie lata, wielopokoleniowa. 

AMBITNE CELE I DBAŁOŚĆ O RELACJE BIZNESOWE 

Dziś ROCKWOOL Polska to jeden z  największych i  najnowocześniej-szych producentów wełny skalnej na świecie. Inwestując w  produkcję, równocześnie firma zbudowała mocne relacje z biznesowymi partnerami na rynku, rozwinęła doradztwo klientom od architektów po wykonawców i  prywatnego inwestora, a w ostatnich latach szczególną uwagę przykłada do rozwoju usług digitalnych na wielu poziomach codziennego funkcjonowania.

- Dziś cała nasza działalność jest oparta na zaawansowanych systemach informatycznych. Klienci zamawiają produkty on-line, a  ich pozyskiwanie i obsługa są w ogromnym stopniu zdigitalizowane – mówi Andrzej Kielar. – To nasza odpowiedź na potrzeby klientów. Dzięki nowym technologiom, możemy je zaspokajać.

Firma odpowiada na potrzeby nowe-go budownictwa i tego, które wyma-ga termomodernizacji. Jej produkty są stosowane w  tak nowoczesnych budynkach jak Mennica Polska w  Warszawie, jak i  w  zabytkowym Hotelu Europejskim.

Reaguje również na nowe technologie, jak montaż paneli fotowoltaicznych, stacje ładowania samochodów elektrycznych w garażach budynków mieszkalnych. Oferuje w  tym zakresie rozwiązania izolacyjne, które gwarantują bezpieczeństwo przeciwpożarowe.

ROCKWOOL Polska zdaje sobie sprawę, jak ważny jest zrównoważony rozwój biznesu. Dlatego dostosowuje procesy wewnętrzne podczas całego cyklu funkcjonowania firmy do nowych wymagań. Ekologię, naturę i  energooszczędność ma wpisaną w biznes.

Warto podkreślić, że tak imponujący rozwój w  ciągu 30 lat był możliwy dzięki zespołowi pracowników i  niezmiennym od lat wartościom, które są codziennością w  firmie: ambicja, uczciwość, efektywność i odpowiedzialność. Zasady te, także w kontaktach biznesowych, gwarantują długotrwały, skuteczny biznes w zmieniającej się rzeczywistości.

Artykuł pochodzi z
Głos PSB

Czy artykuł był przydatny?

Dziękujemy. Podziel się swoją opinią.

Czy możesz zaznaczyć kim jesteś?

Dziękujemy za Twoją opinię.

 
Artykuł powstał przy współpracy Rockwool Polska Sp. z o.o. Rockwool Polska Sp. z o.o.