PUBLIKACJE O GRUPIE PSB
W 2017 r. media przeciętnie każdego dnia publikowały 37 informacji mających związek z PSB – w sumie 13,5 tysiąca razy (wzrost 73% w stosunku do 2016 r.).
Od kilkunastu lat dziennikarze kontaktują się z nami w celu zdobycia informacji o sytuacji rynkowej, trendach zmian cen materiałów budowlanych oraz o tym co dzieje się w największej grupie składów budowlanych i najliczniejszej w Polsce sieci placówek typu „dom i ogród” – PSB-Mrówka.
Szczegółowych danych dostarcza monitoring mediów, jakim obejmujemy od 2006 roku aktywność najważniejszej prasy i serwisów internetowo-społecznościowych, w informowaniu o Grupie PSB. Z roku na rok rośnie udział serwisów internetowych – wzrost o 94% w stosunku do 2014 roku oraz portali społecznościowych – social media, których udział wzrósł prawie 9-krotnie w stosunku do 2014 r. – wykres 1.
W mediach prasowych dominowały czasopisma branżowe
(24% informacji), dzienniki (22%), tygodniki (18%), prasa
nieregularna (14%), dodatki m.in. do dzienników (9%), dwumiesięczniki
(7%) oraz inne (6%). Prawie 12,7 tys. razy odnotowaliśmy
obecność PSB w portalach internetowych (w tym
social media).
W 2017 r. informacje o PSB ukazały się łącznie w ok. 140 tytułach
prasowych oraz w ponad 400 portalach internetowych,
w tym bardzo często w społeczno-informacyjnych.
W minionym roku nie zabrakło również komentarzy przedstawicieli PSB w programach telewizyjnych na temat sytuacji w branży – popytu, zmian cen czy prognozy.
SERWISY INTERNETOWE GRUPY PSB
W 2017 r. łączna liczba odsłon serwisów PSB przekroczyła
pułap 20 mln – o 67% więcej niż w 2016 r. Co miesiąc witryny
internetowe PSB odwiedzało ok. 250 tys. użytkowników. Łączna
liczba fanów na Facebooku wynosi 275 tys. osób (wzrost
o 20% w stosunku do 2016 r.).
Wykres 2 pokazuje jakich najważniejszych treści poszukiwano
w zasobach serwisów Grupy. Internauci szukali przede
wszystkim informacji o produktach (76% odsłon), o sieci
sprzedaży (10%), o promocjach w sieci detalicznej sklepów
PSB-Mrówka (7%) oraz o poradach, inspiracjach i producentach
(7%).