GTV – 25 lat stabilnego rozwoju i dynamicznego wzrostu

W tym wydaniu chcielibyśmy przybliżyć profil naszego dostawcy – firmy GTV, która w tym roku obchodzi 25-lecie działalności. Zaprosiliśmy do rozmowy Artura Oklińskiego Dyrektora Generalnego GTV, aby opowiedział nam o dynamice rozwoju i celach, jakie stawia przed sobą przedsiębiorstwo.

ARTUR OKLIŃSKI – Dyrektor Generalny GTV Poland S.A.
ARTUR OKLIŃSKI – Dyrektor Generalny GTV Poland S.A.

Głos PSB: Firma GTV działa na rynku od 25 lat. Jaki oferuje asortyment?
Artur Okliński: Firma GTV już od 25 lat oferuje produkty, które zwiększają wygodę funkcjonalną wnętrz – biur, budynków użyteczności publicznej i mieszkań na całym świecie. Oferujemy nowoczesne oświetlenie, akcesoria meblowe oraz wspieramy partnerów biznesowych, wyposażając ich w produkty komplementarne – wysokiej jakości narzędzia ręczne i odzież ochronną. Obecnie w naszej ofercie znajduje się ponad 12000 produktów. Nadrzędną wartością w GTV jest jakość, która buduje zaufanie do naszej marki. Posiadamy w ofercie wiele produktów z unikalnymi rozwiązaniami na rynku. Mamy przeszło kilkadziesiąt wzorów przemysłowych i patentów, wszystko to razem świadczy o wyjątkowości naszych koncepcji. Chcemy oferować nowy design, wyróżniający się przede wszystkim funkcjonalnością.

Głos PSB: Jak rozwijała się firma GTV?
Artur Okliński
: Na przestrzeni minionych 25 lat nasza firma z każdym rokiem zwiększała sprzedaż. Sięgając do najświeższych danych, w roku 2017 zanotowaliśmy 6% wzrostu. W kolejnych latach odpowiednio – 12% w 2018 r. i 14% w 2019 r. W trudnym biznesowo, pandemicznym roku 2020, również udało nam się odnotować wzrost w wysokości 7%, zaś w roku 2021 zanotowaliśmy wzrost aż o 32%. Już kilka lat temu podjęliśmy decyzję o przeznaczaniu zysku na rozwój i promocję marki GTV, w tym na poszerzanie portfolio naszych produktów. Takie podejście daje nam większe możliwości alokacji ryzyka inwestycyjnego. Co za tym idzie, nasze decyzje są bardziej stabilne i przemyślane.
Stale przybywa również naszych odbiorców. W 2021 r. liczba naszych klientów wyniosła 2150 w Polsce, 760 w krajach Unii Europejskiej i 550 w krajach poza Wspólnotą. Kooperujemy na 70 rynkach Europy, Azji, Ameryki oraz Afryki, a zagraniczne oddziały prężnie działają w Chorwacji, Czechach i Hiszpanii.

Głos PSB: Kto stoi za sukcesem GTV?
Artur Okliński
: Działalność GTV ukierunkowana jest na dostępność kluczowego asortymentu, serwis logistyczny i posprzedażowy oraz wparcie klientów. Stawiamy także na cyfryzację, która pomaga nam docierać dalej i ułatwia biznesowe relacje. W samym tylko 2021 r. współpracowaliśmy aktywnie z przeszło 350 klientami w panelu B2B.
Dzięki intensywnej kooperacji między poszczególnymi działami, udaje nam się implementować średnio 600 wdrożeń w każdym roku. Prowadzimy około 1000 projektów rocznie. Mamy na koncie 14 własnych znaków towarowych, 111 wzorów przemysłowych oraz 5 wzorów użytkowych i wynalazków. Codzienne działania naszego zespołu są pełne pasji, energii oraz wytrwałości w realizacji postawionych celów i wszyscy razem uzupełniamy się kompetencjami. Zespół GTV liczy obecnie ponad 430 pracowników. Nasz sukces biznesowy jest uzależniony od pojedynczych decyzji, które codziennie podejmujemy.

Głos PSB: Jakie główne marki rozwinęła firma GTV?
Artur Okliński
: w trakcie 10 lat udało nam się zyskać poczucie stabilności i odnotować solidny wzrost. Przybyło nam nie tylko pracowników, ale również bezcennej wiedzy i doświadczenia. W 2007 r. zainwestowaliśmy w launch marki GTV Lighting – stylowe, nowoczesne oświetlenie inwestycyjne w technologii LED. Szeroka oferta obejmuje m.in. źródła LED, oświetlenie wew. z przemyślaną funkcjonalnością, przeznaczoną dla różnych powierzchni, jak i oświetlenie zew. oraz meblowe.
W 2014 r. wprowadziliśmy linię GTV Sliding Door Systems – ofertę systemów przesuwnych.
W kolejnym roku rozszerzyliśmy portfolio firmy o markę Högert Technik, skierowaną do profesjonalnych użytkowników narzędzi ręcznych.
Natomiast w 2021 r. zostały wprowadzone dwie kolejne marki – Högert Workwear oraz GTV Decor. Högert Workwear dostarcza bezkonkurencyjną odzież, obuwie robocze i akcesoria BHP. GTV Decor stanowi odpowiedź na zapotrzebowanie światowych trendów w branży oświetleniowej. Wspieramy odbiorców w tworzeniu indywidualnych, zróżnicowanych i innowacyjnych projektów wnętrz. Dostarczamy dopracowane w najdrobniejszych detalach, przemyślane wzorniczo oświetlenie dekoracyjne. Wdrożyliśmy również innowacyjne linie produktowe – systemy szuflad Axis PRO oraz koszy typu cargo i magic corner Movix PRO. Pozwalają zaaranżować kuchenne wnętrza w przemyślany sposób, który harmonijnie łączy potrzeby wpisania się w najwyższe wymagania jakościowe, estetyczne oraz użytkowe.

Głos PSB: Jak firma GTV przetrwała m.in. okres pandemii? 
Artur Okliński
: Na przestrzeni minionych 25 lat działo się bardzo wiele. Rynkowe zawirowania, kryzysy ekonomiczne i dynamiczne zmiany w branży nierzadko rzucały nam pod nogi przysłowiowe kłody. Silnie dotknęła nas również pandemia. Każdą z trudności udało nam się jednak pokonać. Byliśmy w stanie nie tylko przetrwać, ale dzięki ciężkiej pracy, również utrzymać wciąż tendencję wzrostową. Kolejne sukcesy i stały rozwój motywują nas do dalszej pracy, potęgując zaangażowanie i chęć dbania o szeroko pojęte otoczenie biznesowe, relacje i przyjazną atmosferę. Dziękuję za rozmowę Marzena Mysior-Syczuk Głos PSB

Artykuł pochodzi z
Głos PSB

Czy artykuł był przydatny?

Dziękujemy. Podziel się swoją opinią.

Czy możesz zaznaczyć kim jesteś?

Dziękujemy za Twoją opinię.

 
Artykuł powstał przy współpracy GTV Poland S.A. GTV Poland S.A.