Firma Hörmann od lat systematycznie wprowadza na rynek innowacyjne rozwiązania o coraz wyższej efektywności energetycznej. Ciągłe techniczne doskonalenie produktów, w tym także bram garażowych, idzie w parze z poszerzaniem oferty wzorniczej i jeszcze większą dbałością o design.
ENERGOOSZCZĘDNE BRAMY GARAŻOWE
Największą popularnością cieszą się dobrze
ocieplone segmentowe bramy garażowe
LPU 42. Zbudowane ze stalowych
segmentów o grubości 42 mm, szczelnie
wypełnionych pianką poliuretanową,
doskonale sprawdzają się w garażach
umieszczonych w bryle domu, chroniąc
garaż i dom przed ucieczką ciepła.
W ostatnim czasie firma Hörmann rozszerzyła
jednak swoją ofertę, dobrze izolowanych
termicznie bram garażowych
i bardziej wymagającym inwestorom,
którzy z różnych względów chcą utrzymać
stałą, wyższą temperaturę powietrza
w garażu proponuje jeszcze cieplejsze
bramy – LPU 67 Thermo. Te bramy,
zbudowane z segmentów o grubości
67 mm z przegrodą termiczną, wyraźnie
ograniczają straty ciepła do jakich może
dochodzić przez powierzchnię bramy.
Brama LPU 67 Thermo nagrodzona
została Złotym Medalem MTP targów
BUDMA 2018.
GRUBA, SZCZELNA – ZNACZY CIEPŁA
Warto podkreślić, że grubość segmentów bramy LPU 67 Thermo, podobnie jak przyczyną zwiększonych strat ciepła. ThermoFrame składa się z wytrzymałej ramy z tworzywa sztucznego oraz dodatkowych uszczelek wargowych stykających się z płytą bramy na trzech krawędziach – po bokach i w jej górnej części. Brama LPU 42, której współczynnik przenikania ciepła jest i tak niski, z taką ościeżnicą zwiększa swoje właściwości termoizolacyjne nawet o 15%, a brama LPU 67 Themo o 10%
OŚCIEŻNICA THERMOFRAME TO WIĘCEJ CIEPŁA W GARAŻU I DOMU
Oferowany przez firmę Hörmann system mocowania ościeżnicy Thermo- Frame sprawia, że zostaje ona oddzielona od ściany/muru specjalną przegrodą termiczną, a elementy konstrukcyjne bramy nie stykają się z nią bezpośrednio. To minimalizuje powstawanie mostków cieplnych, będących główną ThermoFrame składa się z wytrzymałej ramy z tworzywa sztucznego oraz dodatkowych uszczelek wargowych stykających się z płytą bramy na trzech krawędziach – po bokach i w jej górnej części. Brama LPU 42, której współczynnik przenikania ciepła jest i tak niski, z taką ościeżnicą zwiększa swoje właściwości termoizolacyjne nawet o 15%, a brama LPU 67 Themo o 10%
SYSTEM AUTOMATYCZNEJ WENTYLACJI
Ciepły i wyposażony w grubą i szczelną bramę garaż wymaga optymalnego wietrzenia. To ochrona m.in. przed powstawaniem pleśni. O konieczności wentylowania garażu mówią też przepisy budowlane. Skuteczną wentylację przy minimalnych stratach ciepła zapewnić może system automatycznej wentylacji garażu firmy Hörmann.
Po co wentylacja w garażu
Powszechne dążenie do energooszczędności
sprawia, że budujemy coraz cieplejsze
domy. Coraz lepiej izolowane
są także przylegające do nich garaże.
Jak to działa
Wietrzenie w takim garażu odbywa się
przy zamkniętej bramie, poprzez uchylenie
jedynie jej najwyższego segmentu, co
umożliwiają umieszczone na nim składane
obejmy rolek. Najniższy segment
pozostaje na posadzce, dzięki czemu do
garażu nie przedostają się śmieci, liście
czy mniejsze zwierzęta.
Inteligentny system czujników
Na automatyczne uchylanie bramy przy
określonej wilgotności powietrza w garażu,
pozwala specjalny wewnętrzny
czujnik klimatyczny, który kontroluje
jej poziom i reguluje prawidłową wentylację.
Gdy wilgoci w powietrzu jest
za dużo, górny segment bramy automatycznie
uchyla się, a po uregulowaniu jej
poziomu wraca do pozycji zamkniętej.
Dla zapewnienia właściwej eksploatacji
można też ustalić zakres temperatur,
przy których brama się nie otwiera i zapobiec
np. ryzyku wychłodzenia garażu
zimą. Można także określić maksymalny
czas wietrzenia i porę dnia, w której się
ono odbywa. Jeżeli dodatkowo zastosujemy
czujnik zewnętrzny do monitorowania poziomu wilgotności powietrza
poza garażem, będziemy mieli pewność,
że górny segment nie uchyli się, gdy wilgotność
na zewnątrz będzie większa niż
ta w garażu, czyli np. w deszczowy dzień.
System automatycznej wentylacji
– zastosowanie
System automatycznej wentylacji garażu
to wyposażenie dodatkowe, które zastosować
można w bramach segmentowych
firmy Hörmann LPU 42 i LPU 67
Thermo, wyposażonych w napęd
SupraMatic serii 2/3 lub ProMatic serii 3
najnowszej generacji. Zestaw do wentylacji
można także zainstalować w już zamontowanych
bramach segmentowych
Hörmann.
NOWOCZESNE WZORNICTWO
Atutem bram garażowych marki Hörmann jest nie tylko ich energooszczędność, ale także ciekawe, nowoczesne wzornictwo. Firma oferuje je w kilku rodzajach przetłoczeń i z rozmaitymi rodzajami powierzchni. Poszukującym garażowych bram segmentowych o wyrafinowanej estetyce proponuje teraz bramy LPU 42 z powierzchnią Duragrain. To nowa seria bram o ciekawych wzorach powlekanych bardzo trwałym lakierem ochronnym. Dzięki wykorzystaniu specjalnej technologii, pozwalającej na odwzorowanie faktury każdego materiału, powierzchnia ta może imitować np. beton, postarzałą stal, bambus czy drewno tekowe. W sumie producent oferuje aż 24 rodzaje powierzchni Duragrain, co pozwoli na harmonijne wkomponowanie bramy nawet w bardzo nietypową elewację.
FACHOWY MONTAŻ I PROFESJONALNY
SERWIS
Jednak bramy garażowe o najlepszych
nawet parametrach technicznych i najwyższych
walorach estetycznych – nie
wystarczą. Równie ważny jak dobry produkt
jest bowiem fachowy montaż.
Inwestorzy, dla których ważna jest wysoka
izolacyjność cieplna powinni zdawać
sobie sprawę, że podane przez producenta
wartości tych parametrów dotyczą
tylko produktów poprawnie zamontowanych.
Te niewłaściwie zamontowane
nie będą spełniały oczekiwań ani pod
względem walorów technicznych, ani
codziennego funkcjonowania. Na przykład:
błędnie wykonane pomiary ustawienia
prowadnic mogą być przyczyną
blokowania się bramy.
Równie ważne dla komfortowego korzystania
z bramy są regularne przeglądy
serwisowe.
JAKĄ BRAMĘ WYBRAĆ DO GARAŻU W BRYLE BUDYNKU?
Michał Simon, dyrektor sprzedaży Hörmann Polska sp. z o.o.
Garaż w bryle budynku potrzebuje nie tylko dobrej
izolacji przylegających do części mieszkalnej
ścian i sufitu oraz ciepłych drzwi łączących go
z domem, ale także odpowiedniej bramy. Powinniśmy
bowiem ograniczyć straty ciepła, do jakich
dochodzi przez jej powierzchnię. Najlepiej
sprawdzi się bardzo dobrze izolowana termicznie
brama zbudowana z segmentów o grubości
67 mm z przegrodą termiczną i wyposażona
w podwójne uszczelki wargowe na ich łączeniach oraz w podwójną uszczelkę
progową. Jej współczynnik przenikania ciepła może wynieść nawet 1,0 W/(m2K).
Jeśli jednak chcemy, by izolacyjność cieplna bramy była jeszcze wyższa, możemy
podczas montażu zabezpieczyć jej połączenie z murem, do którego jest mocowana.
Dobrym rozwiązaniem będzie tu specjalny profil z tworzywa sztucznego oraz
dodatkowe uszczelki na obwodzie bramy. Taki zestaw prawie do minimum ograniczy
powstawanie mostków termicznych, jakie tworzą się pomiędzy ścianą garażu
a ościeżnicą i nawet do 10% może poprawić izolacyjność cieplną bramy. Dodatkowo
straty ciepła zminimalizować może także szybki napęd.