Przychody Grupy PSB (centrali) ze sprzedaży materiałów dla budownictwa oraz domu i ogrodu po dwóch miesiącach 2022 r. były wyższe o 27% od analogicznego okresu roku poprzedniego, w tym efekt wzrostu cen stanowił aż 27%.
Łączna sprzedaż za 2 miesiące 2022 r.,
w stosunku do analogicznego okresu
2021 r., była wyższa w 14 grupach towarowych:
otoczenie domu (+97%), izolacje
termiczne (+86%), cement, wapno
(+70%), płyty OSB (+68%), ściany, kominy
(+38%), sucha zabudowa (+35%), izolacje
wodochronne (+34%), dachy, rynny
(+33%), ogród i hobby (+30%), stolarka
(+25%), chemia budowlana (+22%), narzędzia
(+10%), wykończenia (+10%)
oraz instalacje, ogrzewanie (+8%). Spadek
sprzedaży nastąpił w 6 grupach: płytki,
łazienki, kuchnie (–0,3%), wyposażenie,
AGD (–0,4%), oświetlenie, elektryka
(–2%), farby, lakiery (–3%), motoryzacja
(–3%) oraz dekoracje (–11%).
Wartościowo największy udział w portfelu
zakupów miało 10 grup towarowych:
ogród i hobby (14,5%), izolacje
termiczne (12,1%), chemia budowlana
(11,8%), ściany, kominy (9,9%), narzędzia
(9,4%), sucha zabudowa (5,0%), płyty OSB (4,5%), płytki, łazienki, kuchnie (4,0%), farby, lakiery (3,4%) oraz oświetlenie, elektryka
(3,4%). Łącznie dały one 78% przychodów PSB (centrali) w okresie I–II 2022 r.
Ceny w okresie od stycznia do lutego 2022 r. w porównaniu do analogicznego okresu 2021 r., wzrosły we wszystkich 20 grupach
towarowych: izolacje termiczne (+70%) płyty OSB (+52%), sucha zabudowa (+46%), dachy, rynny (+29%), ściany, kominy (+29%),
otoczenie domu (+27%), izolacje wodochronne (+25%), instalacje, ogrzewanie (+20%), ogród i hobby (+18%), płytki, łazienki, kuchnie
(+18%), wykończenia (+18%), oświetlenia, elektryka (+17%), narzędzia (+16%), chemia budowlana (+15%), stolarka (+14%),
motoryzacja (+14%), wyposażenie, AGD (+14%), dekoracje (+13%), farby, lakiery (+10%) oraz cement, wapno (+9%).
(mms)