Dynamika sprzedaży i cen materiałów budowlanych w I półroczu 2022 r.

PSB

Przychody Grupy PSB Handel (centrali) ze sprzedaży materiałów dla budownictwa oraz domu i ogrodu po 6 miesiącach 2022 r. były wyższe o 16% od osiągniętych w analogicznym okresie roku poprzedniego, w tym efekt wzrostu cen stanowił prawie 30%.
Łączna sprzedaż za 6 miesięcy 2022 r., w stosunku do analogicznego okresu 2021 r., była wyższa w 17 grupach towarowych: izolacje termiczne (+56%), sucha zabudowa (+37%), ściany, kominy (+36%), GŁÓWNI DOSTAWCY HANDLOWI GRUPY PSB dachy, rynny (+29%), izolacje wodochronne (+23%), otoczenie domu (+23%), stolarka (+18%), cement, wapno (+17%), płyty OSB (+14%), instalacje, ogrzewanie (+11%), chemia budowlana (+10%), narzędzia (+9%), ogród i hobby (+9%), wykończenia (+9%), motoryzacja (+9%), wyposażenie, AGD (+8%) oraz płytki, łazienki, kuchnie (+2%). Spadek sprzedaży nastąpił w 3 grupach: oświetlenie, elektryka (-0,2%), farby, lakiery (-6%) oraz dekoracje (–10%).
W tym samym okresie ceny materiałów wzrosły we wszystkich grupach towarowych: izolacje termiczne (+60%), płyty OSB (+43%), sucha zabudowa (+41%), ściany, kominy (+39%), dachy, rynny (+39%), izolacje wodochronne (+33%), otoczenie domu (+33%), ogród i hobby (+27%), instalacje, ogrzewanie (+26%), wykończenia (+24%), płytki, łazienki, kuchnie (+23%), cement, wapno (+22%), motoryzacja (+21%), stolarka (+21%), narzędzia (+20%), chemia budowlana (+19%), oświetlenie, elektryka (+18%), wyposażenie, AGD (+17%), dekoracje (+16%) oraz farby, lakiery (+15%).

(mms)

Artykuł pochodzi z
Głos PSB

Czy artykuł był przydatny?

Dziękujemy. Podziel się swoją opinią.

Czy możesz zaznaczyć kim jesteś?

Dziękujemy za Twoją opinię.