W minionym sezonie dynamika wzrostu cen produktów tzw. ciężkiej budowlanki wyniosła średnio 4,7% (zaś rok wcześniej te ceny wzrosły o ponad 7%). Z kolei produkty służące do utrzymania domów i ogrodów zdrożały o ok. 2,3%. W tym roku ceny materiałów będą dalej wzrastać, ale już nie w takim stopniu jak w zeszłym roku.
WYNIKI ZA 2 MIESIĄCE 2020 ROKU
Przychody Grupy PSB (centrali) ze sprzedaży materiałów dla budownictwa oraz domu i ogrodu po dwóch miesiącach 2020 r. były wyższe o 13% od analogicznego okresu roku poprzedniego, w tym efekt wzrostu cen stanowił 1,6%.
Łączna sprzedaż za 2 miesiące 2020 r., w stosunku do analogicznego okresu 2019 r., była wyższa w 17 grupach towarowych: cement, wapno (+65%), otoczenie domu (+41%), ogród, hobby (+24%), chemia budowlana (+23%), izolacje wodochronne (+20%), wyposażenie, AGD (+18%), ściany, kominy (+17%), dekoracje (+17%), oświetlenie, elektryka (+14%), farby, lakiery (+14%), motoryzacja (+13%), stolarka (+13%), instalacje, ogrzewanie (+12%), narzędzia (+10%), wykończenia (+10%), dachy, rynny (+8%) oraz płytki, łazienki, kuchnie (+5%). Spadek sprzedaży nastąpił w 3 grupach: sucha zabudowa (–1%), płyty OSB (–1%) oraz izolacje termiczne (–5%).
W okresie od stycznia do lutego 2020 r. w porównaniu do analogicznego okresu 2019 r. ceny wzrosły w 17 grupach towarowych: cement, wapno (+5,5%), ściany, kominy (+4,5%), farby, lakiery (+4,3%), chemia budowlana (+4,0%), ogród, hobby (+3,2%), otoczenie domu (+3,1%), wykończenia (+2,5%), dekoracje (+2,4%), stolarka (+2,1%), narzędzia (+1,9%), oświetlenie, elektryka (+1,8%), instalacje, ogrzewanie (+1,7%), wyposażenie, AGD (+1,6%), płytki, łazienki, kuchnie (+1,6%), sucha zabudowa (+1,5%), dachy, rynny (+1,5%) oraz motoryzacja (+0,7%). Spadek cen nastąpił w 3 grupach: izolacje wodochronne (–1,4%), izolacje termiczne (–3,6%) oraz płyty OSB (–12,3%).
(mms)