Wyniki ze sprzedaży materiałów budowlanych
W ciągu 9 miesięcy 2017 r. przychody Grupy PSB (centrali) ze sprzedaży materiałów budowlanych (do sieci PSB) były wyższe o 12% w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego. Natomiast przychody przeciętnego partnera sieci PSB (hurtowni, Mrówki, Profi) zwiększyły się o 6,6%.
Największą dynamikę wzrostu przychodów w tym okresie odnotowały placówki Profi – 12,4%. Zaś w składach PSB i sklepach Mrówka dynamika ta była o połowę niższa i wyniosła odpowiednio: Mrówki – 5,7%, składy – 5,5%. Spowolniona dynamika w Mrówkach spowodowana jest wysoką bazą związaną z rozpoczęciem programu 500+ wiosną zeszłego roku.
Dynamika sprzedaży w grupach asortymentowych
Łączny popyt za 9 miesięcy 2017 r. w stosunku do analogicznego okresu 2016 r. był wyższy aż w 19 grupach (spośród 20). Największy wzrost nastąpił w grupie drewno, płyty konstrukcyjne (+33%), oświetlenie, elektryka (+30%), płytki, łazienki, kuchnie (+28%), ogród, hobby (+22%), motoryzacja (+20%) oraz wyposażenie, AGD (+20%). Wzrost od 10 do 20% odnotowały grupy: dekoracje, izolacje termiczne, wykończenia, instalacje, ogrzewanie, farby, lakiery, narzędzia oraz izolacje wodochronne.
Do 10% wzrosły: ściany, kominy, stolarka, chemia budowlana, sucha zabudowa, otoczenie domu oraz cement, wapno. Natomiast minimalny spadek wystąpił tylko w grupie dachy, rynny (–0,3).
Liczba pozwoleń i rozpoczętych budów
Wskaźnik optymizmu związanego ze wzrostem liczby pozwoleń
na budowę mieszkań ogółem wydanych w okresie I–IX 2017 r.,
w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego,
przyjął wartość plus 23,4%, a w kategorii mieszkań w budownictwie
indywidualnym plus 17,5%. Równolegle w zakresie mieszkań
ogółem, których budowę rozpoczęto dynamika wyniosła plus
20,9%, a w kategorii mieszkań w budownictwie indywidualnym
plus 14,9%.
Wzrost liczby wydanych pozwoleń i rozpoczętych budów
mieszkań indywidualnych budzi optymizm, który przekłada się
na wyniki handlowe.
(mms)