DOBRY EFEKT PRAC MALARSKICH TO ODPOWIEDNIO DOBRANE NARZĘDZIE

Producent: CIRET
Październik 2024

Rozmawiamy z NIKOLAIEM JOERß – Prezesem oraz PAULINĄ BULIŃSKĄ – Key Account Manager Color Expert firmy Ciret Sp. z o.o., należącej do Storch-Ciret Group

GŁOS PSB: GRUPA STORCH-CIRET TO WIODĄCY PRODUCENT I DOSTAWCA W SWOJEJ BRANŻY W EUROPIE. CO MOŻE PAN POWIEDZIEĆ O BRANŻY NARZĘDZI MALARSKICH W INNYCH PAŃSTWACH? CZY RYNKI ZNACZĄCO RÓŻNIĄ SIĘ OD SIEBIE? 

Nikolai Joerß: To jak wygląda rynek narzędzi w danym państwie jest wynikową grupy docelowej, do której nasze narzędzia trafiają. W  Niemczech, gdzie wykonawcy są ściśle wyspecjalizowani w  swoich profesjach, oferujemy m.in. markę Storch, która zaopatruje firmy wykonawcze bezpośrednio. Ponad 100 naszych przedstawicieli handlowych dociera codziennie do setek wykonawców w ich warsztatach, czy na placach budowy. Dzięki temu mamy z pierwszej ręki informacje na temat rynku, zmieniających się trendów i opinii na temat naszych produktów. To bardzo duża zaleta, która pozwala nam rozwijać również nasze marki Color Expert i RKMP. Oferujemy je w  tych krajach europejskich, gdzie zaopatrujemy głównie kanał detaliczny i gdzie zaopatrują się zarówno profesjonalni wykonawcy, jak i  użytkownicy DIY. To stawia przed nami również inne wyzwania. 

GPSB: JAKIE SĄ TO WYZWANIA? 

NJ: W  przypadku malarzy amatorów dobra jakość produktów jest ważna, podobnie jak dla profesjonalisty, ponieważ są one niezbędne, aby osiągnąć dobre rezultaty pracy. Sama jakość produktu to jednak nie wszystko. Bardzo ważne jest także zapewnienie przejrzystego rozłożenia produktów na sklepowym regale, ponieważ to klient końcowy, statystyczny „Kowalski” staje codziennie przed tym regałem i  zastanawia się, jaki pędzel wybrać na przykład do odświeżenia swojej ławki ogrodowej. Nasze doświadczenie ze wszystkich krajów jest takie samo – aby klient mógł znaleźć odpowiednie narzędzie malarskie, potrzebna jest czytelna i logiczna ekspozycja. Jest to ważne również dla profesjonalnych wykonawców, ponieważ pozwala ona dużo szybciej zorientować się w dostępnym asortymencie. Naszym obowiązkiem, jako odpowiedzialnego partnera handlowego jest zadbanie o to, aby każdy klient w sklepie – bez wysiłku i zaangażowania personelu – dobrał właściwe dla siebie taśmę, wałek czy pędzel. Nasze nowoczesne systemy sprzedażowe Color Expert to właśnie gwarantują. 

GPSB: DLACZEGO ODPOWIEDNIE DOBRANIE NARZĘDZIA MALARSKIEGO JEST TAK WAŻNE?

Paulina Bulińska: Odpowiednie narzędzie to klucz do sukcesu. Weźmy na przykład odświeżenie ściany w  salonie. Nakładamy farbę, nad kolorem której długo się zastanawialiśmy. Liczymy na super rezultat, w  końcu farba nie należała do najtańszych. Nowa ściana nie wygląda jednak dobrze – widać, że farba jest nierówno rozłożona, powierzchnia ma nieładną strukturę, a  co gorsza gdzieniegdzie przebija poprzednia warstwa. Efekt jest zdecydowanie daleki od oczekiwań. Co poszło nie tak? Farbę nakładaliśmy wałkiem o  długich włóknach, który przeznaczony jest do malowania elewacji na szorstkich tynkach. Tutaj zdecydowanie lepiej sprawdziłby się wałek o krótszym pluszu, który zapewniłby gładkie i równe wykończenie naszej ściany w salonie. Klienci dużo czasu spędzają wybierając farbę, a  na wybór wałka malarskiego przeznaczają tylko chwilę, co może prowadzić do złych wyborów, dlatego system sprzedaży powinien być jak najbardziej czytelny. Warto pamiętać, że wałek podstawowej jakości, ale odpowiednio dobrany do farby i  powierzchni, da dużo lepszy rezultat niż jego wysokiej klasy odpowiednik dobrany niezgodnie z przeznaczeniem.

JAK KONCEPT COLOR EXPERT SPRAWDZA SIĘ W PRAKTYCE? O KOMENTARZ POPROSILIŚMY PANA MARKA DOMADZIERSKIEGO, DYREKTORA DZIAŁU ZAKUPÓW BAT SP. Z O.O. 

W  ilu Państwa sklepach funkcjonuje już nowy koncept Color Expert? Nowy koncept Color Expert funkcjonuje już w 15 naszych sklepach.

Co skłoniło Państwa do decyzji o  wyborze konceptu Color Expert? Zdecydowaliśmy się na wybór konceptu Color Expert ze względu na jego innowacyjność, wysoką jakość produktów oraz pozytywne opinie innych klientów. Koncept ten idealnie wpisuje się w  naszą strategię oferowania klientom najlepszych rozwiązań na rynku.

 Jakie korzyści daje użytkownikowi końcowemu przejrzyste rozłożenie asortymentu narzędzi malarskich?

Profesjonalny wykonawca:  Przejrzyste rozłożenie asortymentu pozwala na szybkie i łatwe znalezienie potrzebnych narzędzi, co oszczędza czas i zwiększa efektywność pracy. 

Użytkownik DIY:  Dla użytkowników DIY, przejrzyste rozłożenie asortymentu ułatwia wybór odpowiednich narzędzi, co sprawia, że proces malowania staje się mniej stresujący i bardziej satysfakcjonujący.

GPSB: NA CO POWINIEN WIĘC ZWRÓCIĆ UWAGĘ KONSUMENT WYBIERAJĄC NARZĘDZIE? 

PB: Najlepiej, aby nie musiał się nad tym zbyt długo zastanawiać. Wybór powinien być jak najszybszy i  najprostszy. To ważne zarówno w  przypadku klientów DIY, jak i  wykonawców. Klient stając przed regałem z  narzędziami malarskimi wie na pewno 3 rzeczy: jaki materiał będzie używał – farbę do ścian, lakier czy bejcę. Jaką powierzchnię ma do pomalowania – gładką ścianę czy deskę a  może tynk? Na końcu ma ogólne oczekiwanie co do jakości efektu jaki chce uzyskać, a to zależy od tego, czy będzie malował na przykład piwnicę, gdzie ta kwestia nie jest tak istotna, czy wspomniany salon. Znajomość tych trzech kryteriów w  zupełności wystarczy, aby klient wybrał najodpowiedniejsze narzędzie stając przed naszym regałem.

GPSB: CO SPRAWIA, ŻE JEST TO MOŻLIWE? W JAKI SPOSÓB ZORGANIZOWANY JEST TOWAR NA REGAŁACH? 

PB: Po pierwsze, nasz asortyment podzielony jest w  zależności od dedykowanej mu farby i przeznaczenia, które odpowiadają różnym kolorom. Kolor fioletowy to taśmy i folie, niebieski to wszelkiego rodzaju produkty do przygotowania podłoża. Kolor czerwony to narzędzia do farb do ścian i fasad, zielony to preparaty do ochrony drewna, żółty – lakiery. Po drugie, produkty do malowania podzielone są poziomo zgodnie z powierzchnią, jakiej są dedykowane: gładka ściana, strukturalna ściana, tynk. Wreszcie mamy pionową organizację jakościową z  podziałem na BEST, BETTER i produktami basic na niższych półkach. Orientację umożliwiają opisy i  piktogramy umieszczone na regale i nad nim. Etykiety produktów wyposażone są w  czytelne zdjęcia i piktogramy odnoszące się do powierzchni i materiału malarskiego, a w przypadku niektórych produktów również w kody QR, które kierują do filmiku instruktażowego lub dodatkowych informacji. Wszystko w  prostej, przystępnej formie. Dzięki temu zakupy będą szybkie i nieskomplikowane, a  co najistotniejsze zredukujemy ryzyko wybrania nieodpowiedniego narzędzia, a to jak wiemy jeden z ważniejszych gwarantów powodzenia naszych projektów malarskich. 

Poprzedni

Dynamika sprzedaży i trendy cen materiałów budowlanych po 8 miesiącach 2024 r.

Dynamika sprzedaży i trendy cen materiałów budowlanych po 8 miesiącach 2024 r.
Następny
Gwarancja niskiej ceny

Gwarancja niskiej ceny