78 dostawców i 236 partnerów Grupy PSB, w dniach 8 i 9 września br., nie ruszając się z biura zawarło biznesowe kontrakty na materiały budowlane oraz towary dla domu i ogrodu warte 135 mln zł.
W nowej, pionierskiej formule targów, PSB połączyło elementy giełdy towarowej, targów tradycyjnych, sklepu internetowego i komunikatora internetowego. Dzięki temu udało się przeprowadzić pierwsze w Polsce targi branżowe on-line!
Dotychczasowe edycje targów odbywały się w przestronnych halach wystawienniczych lub salach hotelowych. Tym razem, podczas VI Jesiennych Targów Grupy PSB, dzięki zastosowaniu wielu rozwiązań informatycznych, w okresie pandemii, partnerzy Grupy PSB mogli przeprowadzić negocjacje handlowe z dostawcami, zaś dostawcy mogli zaprezentować swój asortyment (także nowości) oraz oferty sprzedaży bezpośrednio ze swoich biur. Wymagało to stworzenia innowacyjnej platformy internetowej, łączącej wystawców (dostawców Grupy) ze zwiedzającymi (partnerami PSB). Poprzez platformę planowano harmonogramy spotkań, wystawcy przedstawili oferty targowe, a negocjacje miały miejsce przy wirtualnych stolikach, przy których składano też i akceptowano zamówienia targowe. Wszystko automatycznie, on-line.
Nowa formuła Targów PSB przełożyła
się na dużo większą frekwencję niż
we wcześniejszych edycjach. Wszyscy
uczestnicy Targów zaoszczędzili też,
i to aż kilkukrotnie, na kosztach finansowych,
nie musieli się przemieszczać,
tracić pieniędzy na noclegi, marnować
czasu na „protokolarne” wizyty w ekspozycjach.
Podczas VI Jesiennych Targów Grupy
PSB zawarto prawie 5000 kontraktów
na kwotę 135 mln zł. Warto zaznaczyć,
że w zeszłym roku, bardzo dobrym dla
budownictwa, zawarto 3400 kontraktów
o wartości 108 mln zł.
Targi on-line z pewnością nie zastąpią
tradycyjnej formuły spotkań Grupy PSB,
ale w przyszłości staną się jej istotnym
uzupełnieniem.