Przychody Grupy PSB Handel (centrali) ze sprzedaży materiałów dla budownictwa oraz domu i ogrodu po 6 miesiącach 2021 r. były wyższe o ponad 16% od osiągniętych w analogicznym okresie roku poprzedniego, przy 5,5% wzroście cen.
Łączna sprzedaż za 6 miesięcy 2021 r.,
w stosunku do analogicznego okresu
2020 r., była wyższa w 18 grupach
towarowych (spośród 20 analizowanych
grup): dekoracje (+45%), motoryzacja
(+34%), oświetlenie, elektryka (+34%),
ogród i hobby (+31%), płytki, łazienki,
kuchnie (+28%), narzędzia (+27%), płyty
OSB (+23%), wyposażenie, AGD (+18%),
izolacje termiczne (+18%), wykończenia
(+17%), instalacje, ogrzewanie (+16%), sucha zabudowa (+14%), stolarka (+14%), dachy, rynny (+13%), otoczenie domu (+12%), farby, lakiery (+10%), chemia budowlana
(+5%) oraz izolacje wodochronne (+3%). Spadek nastąpił w 2 grupach: ściany, kominy (–1%) oraz cement, wapno (–8%).
W tym samym okresie ceny materiałów wzrosły aż w 19 grupach towarowych: płyty OSB (+26,9%), izolacje termiczne (+15,1%),
sucha zabudowa (+11,5%), dachy, rynny (+8,0%), oświetlenia, elektryka (+7,6%), instalacje, ogrzewanie (+7,4%), ogród i hobby
(+5,9%), cement, wapno (+4,9%), narzędzia (+4,6%), izolacje wodochronne (+4,4%), wykończenia (+3,9%), stolarka (+3,8%),
wyposażenie, AGD (+3,7%), motoryzacja (+3,3%), płytki, łazienki, kuchnie (+3,2%), chemia budowlana (+3,0%), farby, lakiery
(+2,5%), otoczenie domu (+1,8%) oraz dekoracje (+1,8%). Spadek cen nastąpił tylko w grupie ściany, kominy (–4,6%).
(mms)