W pierwszym półroczu 2020 r. pandemia nie miała aż tak drastycznego
wpływu na branżę budowlaną, jak w innych sektorach gospodarki
(chociażby w turystyce). Ale słabnie dynamika sprzedaży całej naszej branży.
Co zapewne przełoży się na popyt w drugim półroczu. Chociażby z tego powodu,
że według danych GUS w okresie od I do V spadła liczba wydanych pozwoleń
(–10,7%) oraz liczba mieszkań, których budowę rozpoczęto (–15,8%).
Natomiast przychody Grupy PSB (centrali) ze sprzedaży materiałów dla budownictwa
oraz domu i ogrodu wzrosty o 7%, a to za sprawą wzrostu popytu
w V i VI w kanale detalicznym (w sklepach PSB Mrówka). Analizę rynku
dt. dynamik sprzedaży i cen w I półroczu br. prezentujemy w podsumowaniu
zamieszczonym na III okładce numeru.
W temacie numeru (str. 2–13) przedstawiamy artykuły pod zbiorczym
tytułem „Jak bezpiecznie i inteligentnie zarządzać domem”. Specjaliści z firm:
Hörmann, Velux, Eura-Tech i Orno doradzają jakie wybrać produkty, urządzenia,
aplikacje aby mobilnie sterować domem.
Dział „Technologie i produkty” zawiera porady związane z wyborem samonośnej
bramy przesuwnej, urządzeń zapewniających bezpieczne funkcjonowanie
domu czy też z wyborem odpowiedniego tynku cementowo-wapiennego.
Dodatkowo można zapoznać się z nowościami budowlanymi oferowanymi
przez dostawców Grupy PSB – str. 14–26.
Na ostatniej stronie numeru, w dziale „Z życia Grupy PSB”, zamieszczamy
informacje o otwarciu kolejnych sklepów PSB Mrówka. Obecnie sieć Mrówek
liczy 318 placówek w Polsce.