19 lat temu powstała Grupa Polskie Składy Budowlane - jej celem była
integracja branży: producentów materiałów budowanych oferujących
swoje produkty i technologie hurtowniom należącym do PSB oraz ich
klientom – przede wszystkim firmom wykonawczym. Współpraca biznesowa,
oprócz wymiany samych towarów, opiera się w dużej mierze na transferze
wiedzy – o nowościach produktowych, trendach rynkowych i o tym
co dzieje się w środowisku współpracujących ze sobą firm. I właśnie temu
celowi służy pismo noszące obecnie tytuł „Głos PSB”. Pierwszy numer tego
dwumiesięcznika ukazał się 17 lat temu, dzisiaj z wielką przyjemnością
przekazujemy w Państwa ręce jego jubileuszową, 100. edycję. Przez owe
17 lat wydawnictwo ewoluowało zarówno pod względem zakresu poruszanych
tematów jak i kręgu czytelników. Krótkie przypomnienie owych
zmian prezentujemy na okładce. Wszystkim, którzy przyczyniali się do
prac nad Głosem serdecznie dziękujemy za włożony wysiłek, szczególne
podziękowania składamy naszym wiernym czytelnikom. Bądźcie z nami
przez kolejne lata.
O czym piszemy w 100. wydaniu „Głosu PSB”?
Inwestorom, którzy przed sezonem grzewczym zamierzają wykonać instalację
w domu czy w mieszkaniu, polecamy artykuł pt. „Jak prawidłowo i efektywnie
wykonać instalację kanalizacyjną i grzewczą” – str. 4–21. Eksperci dostawców
tych systemów z firm: Wavin Polska, Sławex, Ferroli Poland, Tweetop, Kospel,
Parkanex, Armatura Kraków oraz Caradon Polska radzą jak to zrobić prawidłowo,
ekologicznie i ekonomicznie.
Tym razem, publikujemy dwie intersujące historie firm wykonawczych. Jedna
dotyczy firmy z Gniezna, w której duża część świadczonych usług to właśnie
prace instalacyjne. Wykonują je od 26 lat (str. 22–23). Drugi reportaż opisuje
firmę z Ostródy wyspecjalizowaną w budowie obiektów hodowlanych – obór,
chlewni i kurników (str. 24–25).
Polecamy również artykuły o nowościach rynkowych oferowanych przez dostawców
Grupy (str. 32–35) oraz porady dt. efektywnej sprzedaży (str. 29–31).
Tradycyjnie, na ostatnich stronach numeru przedstawiamy kronikę najnowszych
wydarzeń w Grupie. A jest się czym pochwalić. Inwestycje w PSB nie
zwalniają tempa. W Wąbrzeźnie na Pomorzu Grupa otworzyła Centrum
Logistycznie o powierzchni prawie 19 tys. mkw. Z kolei w ciągu ostatnich
2 miesięcy sieć Mrówek powiększyła się o 13 sklepów (relacja na str. 35–37).
W czerwcu obchodziliśmy jubileusz 15-lecia marki Mrówka – z tej okazji
w ponad 100 marketach odbyły się specjalne festyny, a dla klientów całej sieci
przygotowaliśmy wyjątkową loterię paragonową z setkami cennych nagród.
Uczestniczyło w niej niemal 30 tysięcy osób, nagrodę główną – samochód
BMW – otrzymał klient sklepu w Tomaszowie Lubelskim (str. 38–39).
Na III okładce znajdą Państwo informacje o dynamice popytu na materiały
budowlane w I półroczu 2017 r.