Od kliku lat przychody partnerów Grupy PSB uzyskują w I kwartale dobrą dynamikę wzrostu sprzedaży. Skumulowane przychody ze sprzedaży materiałów budowlanych całej Grupy PSB (składy, Mrówki, Profi) w I kwartale 2017 r. wyniosły 1,13 mld zł i były o 11,8% wyższe niż przed rokiem. Optymistyczne są również dane GUS, które wskazują, że po pierwszym kwartale liczba wydanych pozwoleń w budownictwie indywidulanym wzrosła o 32%, a rozpoczynanych budów o 19%.
Sprzedaż w poszczególnych segmentach dystrybucji sieci PSB
W kanale detalicznym (sieć Mrówek) po I kwartale 2017 r. sprzedaż
wzrosła o 13,8% w stosunku do zeszłego roku. Odnotowywany
od kilku lat dynamiczny wzrost przychodów w sklepach Mrówka
jest spowodowany m.in. tym, że placówki te w zdecydowanej większości
są liderami na lokalnych rynkach, gospodarstwa domowe
w małych miejscowościach wydają coraz więcej swoich dochodów
na remonty i utrzymanie swoich domów. Wzrost popytu stymulują
również podwyżki płac oraz program 500+.
W tym roku poprawiła się również sytuacja w kanale hurtowym,
w którym po I kwartale 2017 r. przychody wzrosły odpowiednio:
w składach budowlanych o 9,2%, w placówkach Profi o 9,9%. Dla
porównania w analogicznym okresie 2016 r. przychody w składach
wzrosły zaledwie 1%.
Dynamika sprzedaży w grupach asortymentowych
Sprzedaż centrali Grupy PSB po czterech miesiącach 2017 r. była
wyższa o 13% od analogicznego okresu roku poprzedniego.
Łączny popyt za 4 miesięce 2017 r. w stosunku do 4 m-cy 2016 r.
był wyższy prawie we wszystkich grupach asortymentowych. Największy
wzrost nastąpił w działach: motoryzacja (+30%), wyposażenie,
AGD (+28%), ogród, hobby (+23%), oświetlenie, elektryka
(+23%) oraz otoczenie domu (+21%). Natomiast spadek wystąpił
tylko w grupie cement, wapno (–4%).
W dalszym ciągu w rankingu dynamik sprzedaży centrali PSB przoduje
asortyment związany z utrzymaniem domu i jego otoczenia,
który dostępny jest w ponad 240 detalicznych sklepach Mrówka.
(mms)