Początek sezonu budowlanego zazwyczaj przynosił optymizm, pobudzał do
inwestowania i rozwoju firmy na różnych płaszczyznach. Obecnie, w okresie
pandemii, niestety trudno działać i przewidzieć co będzie działo się na rynku. Z tygodnia
na tydzień zmniejszają się obostrzenia i zostają uruchamiane kolejne branże
gospodarki. Jaki wpływ będzie miała pandemia na gospodarkę w kraju oraz na
naszą branżę okaże się w kolejnych kwartałach tego i następnego roku. Obecnie na
III okładce mogą Państwo zapoznać się z wyniki sieci PSB w pierwszym kwartale
br. Przeciętny partner Grupy zwiększył przychody o ponad 6%, w efekcie dodatniej
dynamiki sprzedaży oraz dobrych warunków pogodowych w styczniu i lutym.
Natomiast w marcu nastąpiło spowolnienie sprzedaży ze względu na obostrzenia
związane z epidemią wirusa.
Przedstawiam również opracowanie pt. „Na jakich pewnych klientów mogą
liczyć wykonawcy budowlani? Analiza zawiera dane dotyczące popytu na kredyty
mieszkaniowe, strukturę zaciąganych kredytów oraz skalę zapytań do Biura
Informacji Kredytowej o kredyty mieszkaniowe – str. 28.
Klientom którzy chcą zadbać o czyste powietrze w swoim domu polecam artykuły
na temat wentylacji, rekuperacji zapewniającej wymianę powietrza oraz
oczyszczaczy powietrza, które usuwają cząsteczki smogowe, kurzu, alergeny, niwelują
bakterie, wirusy i grzyby. Jakie wybrać produkty i jak je zastosować doradzają
specjaliści z firm: VENTS Group, DOSPEL oraz MPM (marka Haus&Luft)
– str. 4–11.
Dział „Technologie i produkty” zawiera cenne porady związane m.in. z zastosowaniem
zdrowych produktów do wykańczania ścian wewnętrznych, z prawidłowym
zaizolowaniem poddasza wełną mineralną czy też ze skuteczną wentylacją garażu,
wyborem okien dachowych i narzędzi dla fachowców – str. 12–24.
W końcówce numeru znajdują się informacje z „Życia Grupy PSB” dotyczące
inwestycji, jakie udało się parterom PSB zrealizować w tym trudnym okresie.
Sieć Grupy PSB powiększyła się o 8 marketów Mrówka i o 1 placówkę PSB Profi
– str. 25–27.