Łączne przychody partnerów PSB ze sprzedaży materiałów dla budownictwa oraz domu i ogrodu w I kwartale 2019 wyniosły 1,5 mld zł i były o 17,8% wyższe niż przed rokiem. Z kolei przychody Grupy PSB Handel SA (centrali) w omawianym okresie wyniosły 0,7 mln zł i były wyższe o prawie 17%. Pierwszy kwartał zaskoczył dodatnią dynamiką sprzedaży. Duży wpływ na to miały wzrosty cen materiałów oraz sprzyjająca w tym roku aura. Natomiast szczyt marcowy jest efektem corocznych targów sieci PSB, które odbywają się w tym czasie.
SPRZEDAŻ I CENY MATERIAŁÓW
BUDOWLANYCH W I KW. 2019 R.
Łączna sprzedaż za 3 miesiące 2019 r., w stosunku do analogicznego okresu 2018 r., była wyższa we wszystkich grupach towarowych: otoczenie domu (+58%), ogród, hobby (+43%), cement, wapno (+37%), ściany, kominy (+22%), chemia budowlana (+20%), motoryzacja (+19%), narzędzia (+18%), sucha zabudowa (+14%), stolarka (+12%), wyposażenie, AGD (+12%), płyty OSB (+11%), farby, lakiery (+11%), płytki, łazienki, kuchnie (+11%), izolacje termiczne (+11%), dachy, rynny (+10%), izolacje wodochronne (+10%), oświetlenie, elektryka (+5%), instalacje, ogrzewanie (+3%), wykończenia (+2%) oraz dekoracje (+1%).
Ceny w okresie I–III 2019 r., w porównaniu
z analogicznym okresem 2018 r., wzrosły
w 19 grupach towarowych (spośród 20): ściany,
kominy (+18,6%), cement, wapno (+8,8%),
płyty OSB (+6,6%), otoczenie domu (+5,8%),
farby, lakiery (+4,6%), dachy, rynny (+4,4%),
sucha zabudowa (+3,9%), stolarka (+3,4%),
chemia budowlana (+3,3%), izolacje termiczne
(+3,2%), wykończenia (+3,1%), instalacje,
ogrzewanie (+3,0%), ogród, hobby (+2,2%),
płytki, łazienki, kuchnie (+2,1%), narzędzia
(+1,9%), wyposażenie, AGD (+1,1%), motoryzacja
(+1,1%), dekoracje (+1,0%) oraz oświetlenie,
elektryka (+0,7%). Spadek cen nastąpił
tylko w grupie izolacje wodochronne (-0,5%).
(mms)