Pierwszy kwartał tego roku zaskoczył wysoką dynamiką sprzedaży w Grupie
PSB. 17% wzrost był związany z koniunkturą w branży, ale także wzrostem cen
materiałów budowlanych (średnio o ok. 5%) i sprzyjającą aurą. Rośnie sieć
Grupy PSB – w ciągu ostatnich 3 miesięcy powiększyła się o 12 marketów
PSB Mrówka, 2 placówki PSB Profi i 1 skład budowlany. O tych inwestycjach
przeczytają Państwo w dziale „Z życia Grupy PSB” na str. 35–36, zaś o wynikach
I kwartału br. na III okładce.
Czy wyniki sprzedaży przełożą się na wykonawstwo i wzrost inwestycji budowlanych
– nowo powstających czy też remontowanych obiektów, dowiemy się
w kolejnych kwartałach tego, a może dopiero następnego roku. Dzisiaj zachęcam
do przeczytania analizy rynku dot. wykonawstwa budowlanego w 2019 r.,
sytuacji finansowej i rynku pracy wśród małych, średnich i dużych firm budowlanych
– str. 24–25.
Skoro mowa o rozpoczynającym się sezonie, warto zapoznać się z artykułami
w temacie numeru pt. „Jak przygotować taras, altanę, meble oraz ogród do
sezonu wiosenno-letniego?”. Jak tego dokonać podpowiadają eksperci z firm:
Koelner, Stalco, Akzo Nobel, PPG, Gutta, Fiskars i Floraland na str. 4–20.
Natomiast jak radzą sobie z budową pięknego tarasu wykonawcy budowlani
z Kostrzyna Wielkopolskiego piszemy w fotoreportażu na str. 22–23.
Z kolei dział „Technologie i produkty” zawiera porady związane m.in. z wyborem
bram garażowych i drzwi wejściowych oraz informacje o nowościach produktowych
oferowanych przez dostawców Grupy PSB – str. 28–34.