Od ponad dwóch lat zmagamy się ze skutkami pandemii. Do tego, od drugiego
półrocza ubiegłego roku, zaczęły drastycznie rosnąć: ceny materiałów budowlanych,
usług, energii, paliw, kursy walut, stopy procentowe kredytów oraz inflacja,
która osiągnęła poziom ok. 10%. Dodatkowymi barierami są ograniczenia w dostępności
niektórych materiałów budowlanych oraz niedobory wykwalifikowanych
fachowców. A teraz w obliczu trwającej wojny w Ukrainie, musimy się zmierzyć
z jeszcze trudniejszymi realiami życia i prowadzenia biznesu.
Centrala PSB jak i zdecydowana większość partnerów sieci pomaga na wszelkie
sposoby uchodźcom i mieszkańcom Ukrainy.
W temacie numeru piszemy o tym jak prawidłowo wykonać tynki gipsowe i hybrydowe,
położyć gładzie i masy szpachlowe, przygotować podłoża w pomieszczeniach
wilgotnych oraz jakich użyć narzędzi ręcznych i elektronarzędzi aby powierzchnie
były gładkie. Polecam artykuły pod zbiorczym tytułem „Nowoczesna chemia
budowlana na powierzchniach oraz narzędzia”, w których doradzają specjaliści
z firm: KNAUF, BAUMIT, DOLINA NIDY, KREISEL, STALCO oraz BOSCH
– str. 4–17.
„Jak w perspektywie lat zabezpieczyć się przed wzrostem kosztów za eksploatację
domu i uniezależnić się od źródeł energii ze Wschodu?” dowiedzą się Państwo
z wywiadu przeprowadzonego z Dyrektorem Zarządzającym ROCKWOOL CEE
– panem Andrzejem Kielarem (str. 20–21).
Dział „Technologie i produkty” zawiera porady związane m.in. z budową domu
z betonu komórkowego, termomodernizacją oraz przedstawia nowości rynkowe
– str. 22–35.
Na końcowych stronach numeru znajduje się krótka relacja z Jubileuszu 20-lecia
Targów Grupy PSB. Targi od dwóch dekad łączą liderów branży budowlano-remontowej
u progu sezonu budowlanego. 20. edycja ze względu na trwającą pandemię
niestety odbyła się w formie online. Podczas targów zwarto blisko 12 tys.
kontraktów o łącznej wartości 284 mln zł – str. 36.
Zaś na III okładce przedstawiam analizę rynku dot. dynamiki sprzedaży i trendów
zmian cen materiałów w ciągu dwóch miesięcy 2022 roku. W tym okresie (rok do
roku) dynamika przychodów wyniosła tyle samo co dynamika cen – 27%.