Świat, Europa i Polska stanęły przed największym wyzwaniem od co najmniej
kilkudziesięciu lat, jeśli nie stulecia…. Pandemia koronawirusa to dramat
zdrowotny zagrażający życiu setek tysięcy ludzi zarażonych, ale jednocześnie
nieprawdopodobny dramat bytowy i gospodarczy milionów osób, rodzin
i firm na całym świecie. Jego skutków nie znamy i nie jesteśmy w stanie sobie
wyobrazić, doświadczenie Chin jest niewystarczające aby prognozować scenariusze
dla gospodarek Europy i Polski, nie wspominając o naszej branży.
Musimy, jako obywatele, konsumenci, inwestorzy, wykonawcy budowlani
i przedsiębiorcy produkcyjni zrobić wszystko, aby przezwyciężyć ten kryzys.
Nowy sezon budowlany, który ze względów pogodowych już trwa wiele tygodni,
teraz stawia nam wyjątkowe wyzwania – to czas wielkiej próby – zdamy
ją, nie mamy wyjścia!!!
Inwestorom, którzy zaczęli budowę lub realizują remont domu polecamy artykuły
o tematyce podłogowej. Wszak podłoga to podstawa, stąd wiodące
tematy numeru brzmią: „Jak przygotować podłogę pod okładziny? Jakie zastosować
produkty do odpowiedniej izolacji termicznej, jaki wybrać podkład
podłogowy, hydraulikę oraz ogrzewanie z termoregulatorem doradzają specjaliści
z firm: Termo Organika, Baumit, Pipelife Polska oraz Ferro na stronach
4–15. Natomiast jak się robi wylewki na Podhalu dowiedzą się Państwo
z fotoreportażu na stronie 16–17.
Zachęcamy do przeczytania rozmowy z Andrzejem Ulfigiem, prezesem zarządu
Salena SA, na temat pozycji w branży, innowacyjnej oferty i działalności
społecznej – str. 1.
Z kolei dział „Technologie i produkty” zawiera cenne porady związane
z nowoczesną elewacją, z komplementarnym systemem budowy, montażem
płytek w rozmiarze XXL czy też prezentuje nowości rynkowe i technologiczne
– str. 18–33.
Na końcowych stronach numeru zamieszczamy relację z 18 Targów Grupy
PSB w Kielcach. Zaś na III okładce przedstawiamy analizę rynku dt. dynamiki
sprzedaży i cen materiałów naszego sektora w ciągu dwóch miesięcy
bieżącego roku. W momencie przekazu numeru do druku nie mamy żadnych
danych o wpływie sytuacji związanej z epidemią na sektor dystrybucji materiałów
dla budownictwa w Polsce.
Mirosław Lubarski Marzena Mysior-Syczuk
Członek Zarządu Redaktor Naczelna
Grupa PSB Handel S.A. „Głos PSB”