Rozmowa z Andrzejem Ulfigiem, prezesem zarządu Selena SA

Marzec 2020
Andrzej Ulfig

Głos PSB: Selena od lat ma ugruntowaną pozycję w branży i niezmiennie znajduje się w ścisłej czołówce światowych producentów piany poliuretanowej. Znana jest także z innowacyjnych rozwiązań, które w niektórych przypadkach utworzyły nowe kategorie produktowe, jak choćby pianokleje. Jak tak wieloletni staż w branży wpływa na kierunek dalszych działań i rozwój? Jak Selena odnosi się do dynamicznie zmieniającego się i coraz bardziej wymagającego rynku?

Andrzej Ulfig: Rzeczywiście, Selena to firma z ponad 27-letnią tradycją, która od początku swojej działalności stawiała na dynamiczny rozwój, głównie dzięki innowacyjnej ofercie. Naszym celem jest wyprzedzanie trendów i tworzenie takich produktów, które w wymierny sposób będą wpływały na poprawę jakości pracy w budownictwie, a także ją przyspieszały. Z pewnością nasze doświadczenie na wielu rynkach – nie tylko polskim, ale także międzynarodowym wspiera kompleksowy rozwój, bowiem przez te wszystkie lata zgromadziliśmy bogate know-how o globalnych zastosowaniach naszych produktów. Jednak niezależnie od szerokości geograficznej, wszędzie tam gdzie liczą się niezawodne i profesjonalne produkty, najważniejsze jest zaufanie. Nasz staż na rynku to zatem nie tylko źródło wiedzy technologicznej, ale też budowana przez lata pozycja i wiarygodność.

Selena na targach Grupy PSB

PSB: Jakie działania planuje Selena w kontekście współpracy z partnerami handlowymi w najbliższej przyszłości?
AU
: Nasze działania na pewno będą koncentrowały się na tym, by produkty Tytan Professional były jeszcze częściej wybierane przy półce. Mam tu na myśli m.in. naszą aktywność wobec firm wykończeniowych czy też dalszą intensywną pracę nad rozwojem naszej oferty. Wśród wielu od lat docenianych przez fachowców i wielokrotnie nagradzanych przez branżę produktów Seleny, jak choćby piany czy pianokleje, pojawią się także długo wyczekiwane przez rynek nowości. Wśród nich mamy tegoroczny przebój - silikon łazienkowy neutralny z 15-letnią gwarancją na spoinę, którego premiera odbyła się podczas ostatnich Targów PSB w Kielcach.

PSB: Selena posiada najszerszą ofertę produktową na rynku, jak przy takiej ilości indeksów umiejętnie zarządzać sprzedażą i być konkurencyjnym?
AU
: Selena jest przede wszystkim stabilnym i sprawdzonym partnerem, a nasza pozycja została ostatnio potwierdzona przez PwC i Bisnode w rankingu magazynu Builder „Builders Leaders”, gdzie znaleźliśmy się na 13-tym miejscu wśród 100 największych producentów w branży budowlanej w Polsce. Rzeczywiście mamy najszerszą ofertę na rynku, z tego względu obecnie mocną pozycję w ofercie Seleny stanowią innowacyjne produkty do „Szybkiego Budowania”. Mamy tu choćby rewolucyjny Pianoklej do płyt G-K, który skraca czas pracy z 6 nawet do 2 godzin, a zamiast wnoszenia 25-kilogramowych worków zaprawy, wykonawca pracuje przy użyciu jednej, wygodnej puszki z pianoklejem. Kolejnym produktem jest piana Ultra 70, najszybsza piana na rynku o bezkonkurencyjnej wydajności czy niezwykle mocny i silny klej montażowy FIX2 GT. Oprócz produktów, w których dzięki wieloletniej współpracy Seleny z rynkiem i zaangażowaniu naszego działu R&D, stale ulepszamy parametry techniczne, w najbliższym czasie będziemy stawiać też na rozwój programów kierowanych do wykonawców, wspierając sprzedaż u naszych partnerów handlowych. Zależy nam na tym, aby oprócz utrzymania i rozwijania technologicznej przewagi produktowej, wzmocnić aktywność sprzedażową oraz szkoleniową u naszych bezpośrednich klientów.

PSB: Selena to nie tylko innowacyjne produkty i sprzedaż ale także działalność społeczna.
AU:
Biznes odpowiedzialny społecznie rozumiemy nie tylko jako udział w ogólnopolskich inicjatywach, jak program Builders For The Future i nasze wsparcie młodych inżynierów z najlepszych uczelni technicznych w Polsce, ale także w lokalnych inicjatywach, przede wszystkim sportowych. Jako Ambasador Sportowej Polski promujemy idee krzewienia kultury sportowej już od kilku lat. W minionym roku, jako 3-krotny Ambasador, po raz pierwszy pełniliśmy też honorową funkcję, nominując podmioty do tytułu „Firma na medal” i „Budowniczy Polskiego Sportu”. Bez wahania wskazaliśmy naszych dystrybutorów, którzy odebrali nagrody w towarzystwie mistrzów polskiego sportu i gwiazd olimpijskich podczas uroczystej gali. Jednak bez względu na to, czy angażujemy się biznesowo czy społecznie, przewodzi nam jeden cel – by zawsze grać razem z naszymi partnerami – i to w ekstraklasie.

Dziękuję za rozmowę 
Marzena Mysior-Syczuk 
Głos PSB

Poprzedni

Dynamika sprzedaży i cen materiałów budowlanych oraz do domu i ogrodu

Dynamika sprzedaży i cen materiałów budowlanych oraz do domu i ogrodu
Następny
Jak się robi wylewki na Podhalu

Jak się robi wylewki na Podhalu