W tym roku, odbyły się niezwykłe 16 Targi PSB, połączone z Jubileuszem 20-lecia Grupy. Jest to niewątpliwie wyjątkowe wydarzenie dla wszystkich Partnerów Grupy PSB. W ciągu dwóch dni targowych zawarto 15 tys. kontraktów o łącznej wartości 374 mln zł. Wartość zawartych kontraktów przekroczyła o 2% wynik zeszłorocznej edycji, który byłyby znacznie wyższe gdyby nie braki niektórych materiałów – zwłaszcza ściennych.
W Targach, które odbyły się 6–7 marca 2018 r. w Kielcach,
uczestniczyło ponad 5000 osób. Kontrakty zawierało 347 partnerów
Grupy (składów budowlanych, placówek PSB Profi oraz
sklepów PSB Mrówka) u 357 wystawców – dostawców PSB.
Formuła Targów, oprócz biznesowych kontraktów, sprzyja również
zacieśnianiu relacji między firmami i wymianie doświadczeń
pomiędzy producentami i dystrybutorami oraz prezentacji
najnowszych rozwiązań i produktów. Z tego też powodu
Targi PSB postrzegane są jako jedna z najważniejszych imprez
dla całej branży budowlanej.
Rekordowe kontrakty
Jak co roku wśród producentów-dostawców PSB są rekordziści
pod względem zawieranych kontraktów. Po raz kolejny rekordzistą
okazała się Swiss Krono, zawierając kontrakty za prawie
18 mln zł. A kolejne firmy Ursa, Termo Organika i Knauf osiągnęły
zamówienia po ok. 12–14 mln zł.
Spośród partnerów PSB liderem znowu okazała się firma Sufigs z Tarnowa, która złożyła zmówienia na ok. 13 mln zł. Dalej w kolejności była firma Modom Podhale – ponad 10 mln zł. Kolejne zaś firmy z pierwszej dziesiątki zawarły zamówienia warte od 4 do 9 mln zł.
Partnerzy 16 Targów i Jubileuszu 20-lecia PSB – i ich opinie
Targi PSB są postrzegane jako jedna z najważniejszych imprez dla całej branży budowlanej. Jak co roku, Targi odbywają się dzięki wspaniałym sponsorom. Partnerami generalnymi wydarzenia w tym roku były firmy: Blue Dolphin Tapes, Kreisel oraz Rockwool. A partnerami wspierającymi firmy: Atlas, Baumit, Cement Ożarów, Hörmann, Isover, Polbruk, Swiss Krono, Trzuskawica oraz Ursa.
Szczepan Gawłowski – prezes zarządu
KREISEL Technika Budowlana
Firma Kreisel, jak co roku, z satysfakcją uczestniczyła w XVI już
Targach Grupy PSB. Kolejny raz z rzędu będąc jednocześnie ich
sponsorem generalnym. To ważne i prestiżowe wydarzenie, oficjalnie
otwierające sezon budowlany w Polsce. Formuła Targów
umożliwia prezentacje nowości produktowych, ale przede
wszystkim jest doskonałą okazją do wymiany doświadczeń i zacieśniania
współpracy z obecnymi partnerami handlowymi, jak
również nawiązania nowych kontaktów handlowych, premiujących
w przyszłości.
W związku z Jubileuszem 25-lecia działalności, tegoroczne Targi
były szczególnym wydarzeniem dla firmy KREISEL . Podwójną
możliwość do świętowania miała także Grupa PSB, która w roku
2018 obchodzi 20-lecie istnienia na rynku. Z tej okazji na ręce
Zarządu pragnę złożyć serdeczne życzenia dalszych sukcesów
oraz szerokich perspektyw rozwoju.
Tomasz Aramowicz – dyrektor sprzedaży
ROCKWOOL Polska
Targi PSB pokazały, jak wiele udało nam się osiągnąć wspólnie
z Grupą PSB przez ostatnich 20 lat – jest co świętować! Dzisiejsza
kondycja branży budowlanej to sukces, na który składają się między
innymi nasze dobre relacje biznesowe. Na naszym stoisku,
zaprojektowanym jako zielony park ROCKWOOL , które cieszyło
się na targach dużą popularnością, rozmawialiśmy o sprzyjającej
nam koniunkturze, nowych kontraktach, a także koniecznych
regulacjach prawnych w zakresie bezpieczeństwa pożarowego budynków czy sposobach walki ze smogiem – ważnych tematów
było naprawdę dużo, a żywe dyskusje potwierdziły, że są to kluczowe
kwestie w branży. Targi PSB to znakomite miejsce do takich
spotkań. Do zobaczenia za rok!
Taisa Bielat – dyrektor handlowy
XL TAPE Internationale
Liczba partnerów / kupców biorących udział w targach wskazuje,
że szukają oni nowych rozwiązań, ciekawych ofert, przyjeżdżają
z rzeczywistym zamiarem kontraktowania.
Obecność na targach stała się dla nas nie tylko okazją do zaprezentowania
aktualnej oferty i negocjowania kontraktów handlowych,
a przede wszystkim do licznych spotkań z klientami.
Uczestnictwo w tegorocznych targach było dobrą okazją do zaprezentowania
naszych nowości produktowych, jakimi są wałki
malarskie nowej generacji serii 330 oraz do wskazania kierunku,
w którym zamierzamy się rozwijać.
Konferencje
Podczas Targów odbyła się ciekawa prelekcja prof. Krzysztofa
Obłója pt. „Życie, praca i (nie)równowaga”. Niezwykłe wystąpienie
prof. Obłója nawiązywało m.in. do współczesnego życia
codziennego, pracy i radzenia sobie z milenialskimi.
Podczas konferencji prasowej pt. „Grupa PSB – 20-lat obecności
na runku” Mirosław Lubarski – dyrektor marketingu Grupy
PSB, przedstawił m.in. rynek dystrybucji materiałów budowlanych,
wyniki i inwestycje Grupy oraz plany rozwoju i prognozy
na 2018 r. W konferencji udział wzięły największe media branżowe
i regionalne.
Charytatywna licytacja
Po raz czwarty odbyła się charytatywna licytacja, z której dochód
trafi do dwóch domów dziecka z województwa świętokrzyskiego,
którymi opiekuje się na co dzień centrala Grupy
PSB. W rym roku do firmy XL Tape (Blue Dolphin Tapes) dołączyła
firma Rockwool. Tegoroczna licytacja przyniosła kilkadziesiąt
tysięcy złotych.
Książka PSB
– nasza wspólna historia
Uczestnicy Targów otrzymali wyjątkową
publikację – książkę pt. „Grupa
PSB, czyli jak stawić czoła zagranicznym
sieciom”. Wydana z okazji 20-lecia
Grupy publikacja prezentuje historię
powstania i rozwój PSB oraz opisuje jak
niewielkie rodzinne firmy poprzez wykorzystanie
wzajemnego zaufania oraz
dobrą strategię współpracy z sektorem
producenckim stworzyły kluczowego
gracza na krajowym rynku dystrybucji
materiałów budowlanych.
6 marca, po pierwszym dniu Targów,
odbył się Jubileuszowy Bankiet z okazji
20-lecia Grupy PSB, w którym udział
wzięło prawie 4 tys. osób. Podczas Bankietu
Zarząd Grupy PSB uhonorował
89 firm/osób za owocną współpracę na
przestrzeni 2 dekad. Wśród nagrodzonych
znaleźli się partnerzy (udziałowcy
Grupy), dostawcy oraz urzędy, instytucje
finansowe, doradcze, agencje i media. Gwiazdą Jubileuszowego
wieczoru była legenda polskiej sceny muzycznej Maryla
Rodowicz.
Zarząd Grupy PSB serdecznie dzię kujewszystkim uczestnikom 16 Targów.
Marzena Mysior-Syczuk
Fot. Agencja Litwin Junior AD