W minionym roku przeciętna firma partnera Grupy PSB zwiększyła swoje
przychody ze sprzedaży materiałów budowlanych o ponad 6%. Dynamika
wzrostu cen materiałów z ciężkiej budowlanki wyniosła średnio 4,7%, a produktów
do utrzymania domów i ogrodów o ok. 2,3%. Głównymi barierami
rozwoju branży były m.in. rosnące koszty zatrudnienia, wzrost obciążeń na
rzecz budżetu. Jaki będzie sezon 2020? Ze względu na ciągle niezaspokojone
potrzeby mieszkaniowe Polaków, przy ogólnym wzroście liczby mieszkań
których budowę rozpoczęto i wydanych pozwoleń w 2019 r. oraz przy niskim
oprocentowaniu kredytów i przy kilkunastoprocentowym wzroście wartości
udzielonych kredytów mieszkaniowych w 2019 r. (w stosunku do 2018 r.) można
prognozować, że tegoroczny popyt na materiały w budownictwie mieszkaniowym
będzie porównywalny z poprzednim dobrym rokiem lub nieznacznie
wyższy. O szczegółach wyników i trendów na bieżący rok przeczytają Państwo
w publikacjach w dziele „Analizy rynku” na stronach 26–29.
W obecnych czasach nie ma mieszkania czy domu bez jednej czy nawet
dwóch łazienek. Niezależnie od rozmiarów są wizytówką domu, miejscem
relaksu, odpoczynku. Dlatego jej zrobienie i wykończenie jest nie lada wyzwaniem
dla inwestorów i wykonawców, aby służyły bezawaryjnie przez
lata. Jak prawidłowo wykonać podpłytkowe uszczelnienie, klejenie płytek,
odwodnienie, czy też jakie wybrać ogrzewanie, płytki, ceramikę oraz armaturę
podpowiadają specjaliście z firm: Grupa Atlas, PCI Polska, Tycner,
Wavin, Hydroland, Tubądzin, Cersanit i Kuchinox – str. 4–22. W fotoreportażu
pt. „Zanim łazienka będzie jak z okładki” opowiadają wykonawcy
ze Świebodzina – str. 24–25.
Zachęcam również do przeczytania artykułów w dziale „Technologie i produkty”
zawierające porady związane elektronarzędziami, z urządzeniem
nowoczesnej łazienki czy też wyborem odpowiedniej, ciepłej kurtki do pracy na
budowie – str. 30–32.
Na III okładce przedstawiamy statystyki dotyczące publikacji w prasie
i Internecie o Grupie oraz oglądalności serwisów internetowych PSB w 2019 roku.