Rozmowa z Piotrem Gmyrkiem, członkiem zarządu, dyrektorem handlowym Polbruk S.A.

styczeń 2020
Piotr Grymek

Rynek kostki brukowej w Polsce nieustannie się rozwija. Czy ubiegły rok ocenia Pan jako dobry dla spółki Polbruk?
Rok 2019 to kolejny rok rozwoju firmy. Od wielu lat jesteśmy liderem na rynku kostki brukowej i co roku dokładamy wszelkich starań, aby nie zawieść zaufania, jakim już od ponad 27 lat darzą nas nasi klienci. Staramy się dopasować ofertę do potrzeb i wymagań różnych grup odbiorców, a także maksymalnie wykorzystać nasze wieloletnie doświadczenie rynkowe, wiedzę oraz najnowsze technologie, które są największym sprzymierzeńcem rozwoju. Dzięki realizacji tych założeń rok 2019 to kolejny dobry rok, który przełożył się na imponującą liczbę zrealizowanych inwestycji.

JAK WYGLĄDAJĄ MOŻLIWOŚCI PRODUKCYJNE SPÓŁKI ?

Warto przypomnieć, że w maju 2019 r. spółka uruchomiła kolejny zakład produkcyjny z nowoczesną linią technologiczną, co znacznie zwiększyło nasze moce produkcyjne. W chwili obecnej spółkę tworzy 19 zakładów, w których znajduje się 31 linii produkcyjnych. Tym samym jesteśmy przygotowani na zwiększone zapotrzebowanie ze strony klientów. Podsumowując ubiegły rok chciałbym też dodać, że w naszej ofercie pojawiło się wiele nowości, które znalazły uznanie wśród klientów. W naszym portfolio znajduje się aktualnie ponad 400 produktów, które dzięki szerokiej sieci dystrybucji, dostępne są w całej Polsce. Nasze produkty są wykorzystywane w kluczowych inwestycjach realizowanych przez największe firmy budowlane. Są to zarówno inwestycje w sektorze mieszkaniowym, jak i inwestycje infrastrukturalne i drogowe realizowane z użyciem kostek przemysłowych, produktów ekologicznych oraz wyrobów szlachetnych.

NA CO AKTUALNIE ZWRACAJĄ UWAGĘ I CZEGO SZUKAJĄ KLIENCI?

Klienci poszukują przede wszystkim funkcjonalnych produktów wysokiej jakości. Rynek materiałów nawierzchniowych zmierza w kierunku produktów szlachetnych. Dla coraz większej liczby konsumentów cena nie stanowi głównego kryterium zakupowego. Klienci coraz częściej wybierają innowacyjne produkty charakteryzujące się wysoką jakością i wyjątkowymi walorami estetycznymi. Większą wagę przykładają do designu i kompleksowego projektu aranżacji przestrzeni. Staramy się wychodzić im naprzeciw i kreować trendy. Odpowiedzią na te potrzeby są nowości w naszej ofercie. Niezwykle ważny jest też oczywiście proces obsługi klienta i serwis.

CZYM WYRÓŻNIAJĄ SIĘ NOWOŚCI POLBRUK?

Do naszej oferty wprowadziliśmy nowe wzory kostek brukowych oraz elementy małej architektury. Na szczególną uwagę zasługują płyty Exa. Kształtem przypominają plaster miodu, co zdecydowanie wyróżnia je na tle typowych kostek i płyt w kształcie prostokątów i kwadratów wykorzystywanych zazwyczaj do budowy nawierzchni. Wśród elementów małej architektury nowością na rynku jest obrzeże Flesz, które pozwala delikatnie podświetlić obrzeża podjazdu, ścieżek czy deptaków za pomocą pasków LED. Jest to niezwykle eleganckie rozwiązanie doskonale nadające się do nowoczesnych  aranżacji. Na uwagę zasługuje również betonowy moduł Tigela. Pozwala on tworzyć indywidualne rozwiązania w zakresie małej architektury. Modułowy charakter oraz unikalny kształt Tigela umożliwiają kreację różnorodnych form architektonicznych: murków, obrzegowań rabat i drzew, a także donic, czy rozbudowanych kwietników. Nowością w naszej ofercie jest też ogrodzenie Neo oraz murek Albero inspirowany skalnym łupkiem.

JAKIE TRENDY PROGNOZUJE PAN NA 2020 ROK?
Oprócz wymienionych nowości hitem są duże formaty płyt, takie jak dedykowana do nawierzchni tarasowych oraz pieszych alejek, płyta Lamell. Ciekawą propozycją jest również płyta wielkoformatowa Magna będąca przykładem lubianego przez architektów minimalizmu. Oprócz dużego formatu i zawsze modnych szarości niezwykłą popularność zyskał też kolor korten o barwie rdzawej blachy w żywej i zdecydowanej tonacji.

JAKIE SĄ PLANY SPÓŁKI POLBRUK NA BIEŻĄCY ROK?

Każdego roku zwiększamy produkcję oraz sprzedaż. Na 2020 r. mamy już zaplanowanych wiele nowych zadań. Wdrażamy nowe technologie i stawiamy na partnerskie relacje z architektami, inwestorami i partnerami handlowymi. Wszystkie te działania podejmujemy z myślą o naszych klientach oraz umacnianiu pozycji lidera na rynku.

Dziękuję za rozmowę.

Poprzedni

Media o Grupie oraz oglądalność serwisów internetowych PSB w 2019 roku

Media o Grupie oraz oglądalność serwisów internetowych PSB w 2019 roku
Następny
Zanim łazienka będzie jak z okładki

Zanim łazienka będzie jak z okładki

123