Media o PSB oraz ogląd. serwisów internetowych w 2017

Luty 2018
psb

PUBLIKACJE O GRUPIE PSB

W 2017 r. media przeciętnie każdego dnia publikowały 37 informacji mających związek z PSB – w sumie 13,5 tysiąca razy (wzrost 73% w stosunku do 2016 r.).
Od kilkunastu lat dziennikarze kontaktują się z nami w celu zdobycia informacji o sytuacji rynkowej, trendach zmian cen materiałów budowlanych oraz o tym co dzieje się w największej grupie składów budowlanych i najliczniejszej w Polsce sieci placówek typu „dom i ogród” – PSB-Mrówka.
Szczegółowych danych dostarcza monitoring mediów, jakim obejmujemy od 2006 roku aktywność najważniejszej prasy i serwisów internetowo-społecznościowych, w informowaniu o Grupie PSB. Z roku na rok rośnie udział serwisów internetowych – wzrost o 94% w stosunku do 2014 roku oraz portali społecznościowych – social media, których udział wzrósł prawie 9-krotnie w stosunku do 2014 r. – wykres 1.

Grupa PSB - liczba publikacji w mediach

W mediach prasowych dominowały czasopisma branżowe (24% informacji), dzienniki (22%), tygodniki (18%), prasa nieregularna (14%), dodatki m.in. do dzienników (9%), dwumiesięczniki (7%) oraz inne (6%). Prawie 12,7 tys. razy odnotowaliśmy obecność PSB w portalach internetowych (w tym social media).
W 2017 r. informacje o PSB ukazały się łącznie w ok. 140 tytułach prasowych oraz w ponad 400 portalach internetowych, w tym bardzo często w społeczno-informacyjnych.

W minionym roku nie zabrakło również komentarzy przedstawicieli PSB w programach telewizyjnych na temat sytuacji w branży – popytu, zmian cen czy prognozy.

Poszukiwane informacje w serwisach internetowych Grupy PSB

SERWISY INTERNETOWE GRUPY PSB

W 2017 r. łączna liczba odsłon serwisów PSB przekroczyła pułap 20 mln – o 67% więcej niż w 2016 r. Co miesiąc witryny internetowe PSB odwiedzało ok. 250 tys. użytkowników. Łączna liczba fanów na Facebooku wynosi 275 tys. osób (wzrost o 20% w stosunku do 2016 r.).
Wykres 2 pokazuje jakich najważniejszych treści poszukiwano w zasobach serwisów Grupy. Internauci szukali przede wszystkim informacji o produktach (76% odsłon), o sieci sprzedaży (10%), o promocjach w sieci detalicznej sklepów PSB-Mrówka (7%) oraz o poradach, inspiracjach i producentach (7%).

Poprzedni

Budownictwo mieszkaniowe w roku 2018

Budownictwo mieszkaniowe w roku 2018
Następny
Wykonawcy prac wykończeniowych z Przemyśla

Wykonawcy prac wykończeniowych z Przemyśla