Przychody PSB S.A. (centrali) ze sprzedaży materiałów budowlanych (do sieci PSB) we wrześniu 2016 r. były o 15% wyższe niż przed rokiem oraz 11% wyższe niż w sierpniu 2016 r. Sprzedaż po dziewięciu miesiącach 2016 r. była wyższa o 13% od analogicznego okresu roku poprzedniego.
We wrześniu 2016 r., w porównaniu do poprzedniego miesiąca, wzrosły ceny w 5 grupach, silikatów (+1,3%) oraz minimalnie: narzędzi i sprzętu budowlanego, mat. ściennych ceramicznych, gazobetonów oraz drewna i mat. drewnopochodnych. W 5 grupach ceny spadły: pokryć i folii dachowych, rynien (-2%), chemii budowlanej (-1%), izolacji wodochronnych (-0,9%) i suchej zabudowy (-0,8%) oraz minimalnie izolacji termicznych. Ceny stolarki otworowej, parapetów nie zmieniły się. W kategorii „inne” wzrosły ceny farb, lakierów, tapet (+2,6%), płytek ceramicznych, wyposażenia łazienek i kuchni (+2,1%). Spadły o 0,6% ceny cementu, wapna oraz instalacji i techniki grzewczej, kanalizacji, odwodnień, wentylacji. Nie zmieniły się ceny kostki brukowej oraz bram, ogrodzeń.
Wskaźnik optymizmu związanego ze wzrostem liczby pozwoleń na budowę mieszkań ogółem wydanych w okresie I-VIII 2016 r., w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego, przyjął wartość plus 13,7%, a w kategorii mieszkań w budownictwie indywidualnym plus 10,1%. Równolegle w zakresie mieszkań ogółem, których budowę rozpoczęto dynamika wyniosła plus 6,2%, a w kategorii mieszkań w budownictwie indywidualnym plus 5,4%.
Marzena Mysior-Syczuk
Koordynator ds. Public Relations
Grupa PSB S.A.