Trendy zmian cen materiałów budowlanych w marcu 20162016-04-12

Przychody PSB S.A. (centrali) ze sprzedaży materiałów budowlanych (do sieci PSB) w marcu 2016 r. były o 25% wyższe niż przed rokiem oraz aż o 78% wyższe niż w lutym 2016 r. Sprzedaż po trzech miesiącach 2016 r. była wyższa o 17% od analogicznego okresu roku poprzedniego. Dużemu wzrostowi w marcu sprzyjały warunki pogodowe na budowach oraz Targi Grupy PSB, które odbyły się 2-3 marca.

W marcu 2016 r., w porównaniu do poprzedniego miesiąca, wzrosły ceny narzędzi i sprzętu budowlanego (+5,1%) i gazobetonów (+3%). W 6 grupach ceny spadły: izolacji wodochronnych (-6,2%), pokryć i folii dachowych, rynien (-5,8%), suchej zabudowy (-3,8%), chemii budowlanej (-2,7%), materiałów ściennych ceramicznych (-2,6%) oraz izolacji termicznych (-1,8%). Ceny w innych grupach nie zmieniły się.
W kategorii „inne” wzrosły ceny instalacji i techniki grzewczej, kanalizacji, odwodnień, wentylacji (+1,8%). Spadły ceny farb, lakierów, tapet (-2,2%), płytek ceramicznych, wyposażenia łazienek i kuchni (-2,1%) oraz cementu, wapna (-0,3%). Ceny bram, ogrodzeń oraz kostki brukowej nie zmieniły się.

Wskaźnik optymizmu związanego ze wzrostem liczby pozwoleń na budowę mieszkań ogółem wydanych w styczniu i lutym 2016 r., w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego, przyjął wartość minus 16,8%, a w kategorii mieszkań w budownictwie indywidualnym plus 18,2%. Równolegle w zakresie mieszkań ogółem, których budowę rozpoczęto dynamika wyniosła plus 9,7%, a w kategorii mieszkań w budownictwie indywidualnym plus 18,5%.


Marzena Mysior-Syczuk
Koordynator ds. Public Relations
Grupa PSB S.A.