Przychody PSB S.A. (centrali) ze sprzedaży materiałów budowlanych (do sieci PSB) w lutym 2016 r. były o 15% wyższe niż przed rokiem oraz o 39% wyższe niż w styczniu 2016 r. Sprzedaż po dwóch miesiącach 2016 r. była wyższa o 10% niż w analogicznym okresie roku poprzedniego.
W lutym 2016 r., w porównaniu do poprzedniego miesiąca, wzrosły ceny w 5 grupach, najbardziej materiałów ściennych ceramicznych (+1,4%), narzędzi i sprzętu budowlanego (+1%) oraz silikatów (+0,8%), a minimalnie izolacji termicznych i wodochronnych. W 5 grupach ceny spadły, najbardziej pokryć i folii dachowych, rynien (-1,7%) i chemii budowlanej (-1,1%), a w pozostałych o mniej niż 1%. Ceny stolarki otworowej i parapetów nie zmieniły się.
W kategorii „inne” wzrosły minimalnie ceny farb, lakierów, tapet oraz cementu, wapna. Spadły minimalnie ceny instalacji i techniki grzewczej, kanalizacji, odwodnień, wentylacji oraz płytek ceramicznych, wyposażenia łazienek i kuchni. Ceny bram, ogrodzeń oraz kostki brukowej nie zmieniły się.
Wskaźnik optymizmu związanego ze wzrostem liczby pozwoleń na budowę mieszkań ogółem wydanych w styczniu 2016 r., w porównaniu ze styczniem roku poprzedniego, przyjął wartość minus 3,6%, a w kategorii mieszkań w budownictwie indywidualnym plus 13,6%. Równolegle w zakresie mieszkań ogółem, których budowę rozpoczęto dynamika wyniosła minus 0,1%, a w kategorii mieszkań w budownictwie indywidualnym plus 1,5%.
Marzena Mysior-Syczuk
Koordynator ds. Public Relations
Grupa PSB S.A.