Trendy zmian cen materiałów budowlanych w listopadzie 20162016-12-12

Przychody PSB S.A. (centrali) ze sprzedaży materiałów budowlanych (do sieci PSB) w listopadzie 2016 r. były aż o 17% wyższe niż przed rokiem oraz o 7% niższe niż w październiku 2016 r. Sprzedaż po jedenastu miesiącach 2016 roku była wyższa o 12% od analogicznego okresu roku poprzedniego.

W listopadzie 2016 r., w porównaniu do poprzedniego miesiąca, w 9 grupach ceny spadły, najbardziej izolacji termicznych (-2,1%), narzędzi i sprzętu budowlanego (-1,2%) i chemii budowlanej (-1%). Po -0,9% spadły ceny izolacji wodochronnych oraz pokryć i folii dachowych, rynien, a o -0,6% ceny suchej zabudowy. Pozostałe spadki cen były minimalne. W żadnej grupie ceny nie wzrosły. Ceny stolarki otworowej, parapetów oraz drewna i mat. drewnopochodnych nie zmieniły się.
W kategorii „inne” spadły ceny farb, lakierów, tapet (-1,7%) i cementu, wapna (-1,4%). Wzrosły ceny płytek ceramicznych, wyposażenia łazienek i kuchni (+1,7%) oraz instalacji i techniki grzewczej, kanalizacji, odwodnień, wentylacji (+1%). Nie zmieniły się ceny kostki brukowej oraz bram, ogrodzeń.

Wskaźnik optymizmu związanego ze wzrostem liczby pozwoleń na budowę mieszkań ogółem wydanych w okresie I-X 2016 r., w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego, przyjął wartość plus 10,5%, a w kategorii mieszkań w budownictwie indywidualnym plus 10,7%. Równolegle w zakresie mieszkań ogółem, których budowę rozpoczęto dynamika wyniosła plus 4,3%, a w kategorii mieszkań w budownictwie indywidualnym plus 5,1%.


Marzena Mysior-Syczuk
Koordynator ds. Public Relations
Grupa PSB S.A.