Przychody PSB S.A. (centrali) ze sprzedaży materiałów budowlanych (do sieci PSB) w listopadzie 2015 r. były o 13% wyższe niż przed rokiem oraz o 21% niższe niż w październiku 2015 r. Sprzedaż po jedenastu miesiącach 2015 r. była wyższa o 7% od analogicznego okresu roku poprzedniego.
W listopadzie 2015 r., w porównaniu do poprzedniego miesiąca, wzrosły najbardziej ceny gazobetonów (+2,5%) i chemii budowlanej (+1,3%), a o mniej niż 0,5% mat. ściennych ceramicznych, suchej zabudowy oraz pokryć i folii dachowych, rynien. W 5 grupach ceny spadły, najbardziej narzędzi i sprzętu budowlanego (-3,5%) i izolacji wodochronnych (-2,4%), w pozostałych grupach o mniej niż 1%. Ceny stolarki otworowej, parapetów nie zmieniły się. W kategorii „inne” wzrosły ceny płytek ceramicznych, wyposażenia łazienek i kuchni (+2,3%) oraz minimalnie farb, lakierów, tapet i cementu, wapna. Ceny instalacji i techniki grzewczej, kanalizacji, odwodnień, wentylacji minimalnie spadły, a ceny kostki brukowej oraz bram, ogrodzeń nie zmieniły się.
Wskaźnik optymizmu związanego ze wzrostem liczby pozwoleń na budowę mieszkań ogółem wydanych w okresie I-X 2015 r., w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego, przyjął wartość plus 17,9%, a w kategorii mieszkań w budownictwie indywidualnym plus 13,6%. Równolegle w zakresie mieszkań ogółem, których budowę rozpoczęto dynamika wyniosła plus 10,5%, a w kategorii mieszkań w budownictwie indywidualnym plus 3,9%.
Marzena Mysior-Syczuk
Koordynator ds. Public Relations
Grupa PSB S.A.