Spadek sprzedaży nieunikniony2005-12-14

Z Mirosławem Lubarskim, dyrektorem ds. marketingu w PSB SA, rozmawia Maciej Pawlak

 

Jaki obserwuje Pan poziom sprzedaży wyrobów budowlanych w placówkach handlowych podległych w całym kraju PSB w ostatnich tygodniach przed zniesieniem z końcem br. ulgi na remonty budowlane?

 

Sieć naszych składów oferuje przede wszystkim materiały do budowy domów, a więc te ciężkie (cegły, cement, dachówki itd.). Niemniej jednak obserwujemy od kilku tygodni, że najlepiej sprzedającymi się produktami (w ok. 2/3 naszych składów) są materiały uzupełniające czyli te do wykończeń. Obecnie obserwujemy duży wzrost poziomu zakupów także tego typu asortymentu. Im bliżej końca grudnia, tym częściej bywają także podejmowane próby przeprowadzania handlu w "obiegu papierowym". Klienci zwracają się do sprzedawców o możliwość zakupu interesujących ich materiałów i wystawianie faktur z datą z tego roku, lecz tak by odbiór zamówień następował później, faktycznie dopiero po Nowym Roku.

Źródło: Gazeta Finansowa