Prof.Obłój: w rozwoju firmy nie tak ważna jest strategia, ile jej przeszłe doświadczenia2017-12-14

Ale jak to zrobić?

Ciekawym przykładem są hurtownie działające na rynku materiałów budowlanych. To były firmy rodzinne
zakładane na początku lat 90., w czasach gdy ten biznes polegał głównie na zdobywaniu towaru, bo
wszystko, co miały, zaraz się sprzedawało. Potem rynek bardzo się zmienił, zdominowały go zagraniczne
sieci w rodzaju Castoramy, które przyciągnęły klientów za pomocą agresywnych kampanii marketingowych
i szerokiej oferty produktowej. Większość tych hurtowni pewnie już by nie istniała, gdyby w 1998 roku nie
utworzyły grupy zakupowej Polskie Składy Budowlane, która pomogła im się zmienić i unowocześnić
model biznesowy. Dzięki niej nauczyli się, jak pozbyć się trochę swojej przeszłości, lepiej zarządzać
teraźniejszością i budować przyszłość.

Piotr Karnaszewski

Źródło: Forbes