Polak lubi remontować2006-12-26

Hossa w branży mieszkaniowej sprzyja sklepom z materiałami budowlanymi. W tym roku wydamy na nie ok. 20 milionów złotych, o ponad 11 proc. więcej niż rok wcześniej. Większość tych pieniędzy trafi do marketów i hurtowni budowlanych, które razem kontrolują prawie 70 proc. rynku.

Nadchodzą dyskonty

Sieci marketów rosną głównie kosztem małych, niewyspecjalizowanych hurtowni.

- To naturalny trend. Mniejsze hurtownie obsługujące inwestycje już dzisiaj mają problemy, bowiem deweloperzy korzystają coraz częściej z zakupów bezpośrednio u producentów. Rynek się zmienia - mówi Bogdan Panhirsz z grupy PSB. Krajowa grupa PSB jest liderem wśród hurtowni. (...)

- Konsekwentnie konsolidujemy rynek i planujemy następne akwizycje. Jednak odcinamy podmioty, które nie dają sobie rady - dodaje Bogdan Panhirsz. Firam konsekwentnie wchodzi też w sprzedaż detaliczną - rozwija sieć sklepów Mrówka, która na razie ma 18 punktów.

(Piotr Mazurkiewicz)

Źródło: Rzeczpospolita