Mnożenie się w ciągu roku imprez targowych, prezentujących
ofertę jednej branży, spowodowało, że zmniejszyła się ich
skuteczność. Firmy nie traktują już targów wyłącznie jako miejsca
zawierania kontraktów. Dla większości przedsiębiorstw stały się one
idealną okazją do zaprezentowania osiągnięć firmy.
Jakie korzyści płyną z udziału w targach? Przede wszystkim
dzięki nim debiutują nowości, a reakcja zwiedzających może być
traktowana jako swego rodzaju badanie rynku.
Na to, żę podczas targów zawiera się coraz mniej kontraktów
wskazuje także Mirosław Lubarski z Grupy PSB. Według niego, już od
lat targi budowlane w Polsce mają przede wszystkim charakter
wystawienniczy. Służą przede wszystkim do pokazywania nowości
produktowych, a nie do zawierania kontraktów.
- Od siedniu lat organizujemy dla swoich członków, którymi są
składy budowane i partnerów, do których zaliczają się producenci
materiałów budowlanych, zamknięte targi. To dwudniowa impreza,
podczas której zawierane są kontrakty handlowe. Kupcy składają
zamówienia po wynegocjowaniu w czasie targów ich warunków, po czym
realizują je w przeciągu kilku następnych meisięcy - wyjaśnia
Mrosław Lubarski.
Patrycja Otto