Niedrogi sposób na zbadanie potrzeb klientów2010-01-26

Mnożenie się w ciągu roku imprez targowych, prezentujących ofertę jednej branży, spowodowało, że zmniejszyła się ich skuteczność. Firmy nie traktują już targów wyłącznie jako miejsca zawierania kontraktów. Dla większości przedsiębiorstw stały się one idealną okazją do zaprezentowania osiągnięć firmy.

Jakie korzyści płyną z udziału w targach? Przede wszystkim dzięki nim debiutują nowości, a reakcja zwiedzających może być traktowana jako swego rodzaju badanie rynku.

Na to, żę podczas targów zawiera się coraz mniej kontraktów wskazuje także Mirosław Lubarski z Grupy PSB. Według niego, już od lat targi budowlane w Polsce mają przede wszystkim charakter wystawienniczy. Służą przede wszystkim do pokazywania nowości produktowych, a nie do zawierania kontraktów.

- Od siedniu lat organizujemy dla swoich członków, którymi są składy budowane i partnerów, do których zaliczają się producenci materiałów budowlanych, zamknięte targi. To dwudniowa impreza, podczas której zawierane są kontrakty handlowe. Kupcy składają zamówienia po wynegocjowaniu w czasie targów ich warunków, po czym realizują je w przeciągu kilku następnych miesięcy - wyjaśnia Mrosław Lubarski.

Patrycja Otto

Źródło: Dziennik Gazeta Prawna