Markety budowlane podbierają rynek małym sklepom. Mimo spowolnienia na rynku2012-10-17

Sieci budowlane walkę o klientów przenoszą do coraz mniejszych miast.

Ten rok jest dla dystrybutorów materiałów budowlanych znacznie trudniejszy niż ubiegły, kiedy obroty branży wzrosły o 7,7 proc. do 37,9 mln zł.

Mimo pogarszającej się sytuacji na rynku większość sieci konsekwetnie otwiera nowe markety, odbierając rynek hurtowniom i niezależnym, lokalnym sklepom.  

Szczególnie intensywnie rozwijają się sieci, które postawiły na mniejsze miasta, czyli PSB-Mrówka i Bricomarche. PSB-Mrówka w tym roku otworzyła 30 sklepów i planuje jeszcze 5-7, a w 2013 r. chce utrzymać tegoroczne tempo.

- Na razie mamy 126 sklepów, a powiatów jest kilkaset. Jest więc miejsce do zagospodarowania - ocenia Mirosław Lubarskie z zarządu Grupy PSB.

Małgorzata Kwiatkowska 

Źródło: Gazeta Prawna