Mamy koniec remontowego boomu 2022-12-13

Ruch w sklepach budowlanych w tym roku spadł aż niemal o 26 proc. Analitycy spodziewają się poprawy nie wcześniej niż w drugim półroczu 2023 r. Polacy zaciskają pasa i ograniczają wydatki na wszystko poza podstawowymi produktami. 


Zaciskanie pasa

Z niedawnego badania firmy doradczej OC&C wynika, że w nadchodzącym roku aż 30 proc. konsumentów planuje ograniczenie wydatków na meble. 29 proc. ma takie plany w odniesieniu do sprzętu elektronicznego oraz produktów z kategorii hobby i rękodzieło.

- Po dziesięciu miesiącach ruch zmalał tylko nieznacznie, bp ok. 3 proc., natomiast spadły znacznie zakupy wolumenowe i niestety trend ten z miesiąca na miesiąc się nasila - mówi Jarosław Dobrogoszcz - dyrektor ds. sprzedaży sieci PSB Mrówka. - Sklepy faktycznie próbują przyciągnąć różnymi akcjami klientów do siebie, jednak niewiele się to zdaje - żywność i nośniki energii mają priorytet w budżetach - dodaje.   


Piotr Mazurkiewicz

Źródło: Rzeczpospolita