Ceny dalej mocno rosną, a promocji dużo mniej2023-08-01

W pierwszym półroczu liczba przecen spadła o niemal 15 proc. i dotyczy wszystkich typów sklepów, od spożywczych po budowlane. Sieci wydały w tym czasie o 8 proc. mniej gazetek i promocji.

Promocje to teraz hasło najsilniej przyciągające do sklepów. Jednak od miesięcy wiadomo było, że sieci handlowe w takim natężeniu nie są w stanie ich organizować bez końca. Potwierdzają to wyniki badania UCE Research oraz agencji badawczo-analitycznej Hiper-Com Poland na zlecenie "Rzeczpospolitej".

Liczba promocji w pierwszym półroczu spadła we wszystkich typach sklepów, nawet w dyskontach było ich o ok. 10 proc. mniej. Ponad 20 proc. spadki widać wśród sprzedawców elektroniki, a nawet 30 proc. w hurtowniach.

... W związku z ograniczeniem popytu spadają także ceny materiałów budowlanych, więc zapał do organizowania promocji w tym sektorze również spadł. - Ceny materiałów budowlano-remontowych w czerwcu 2023 r. były wyższe średnio o 3,6 proc. w stosunku do czerwca ubiegłego roku. Natomiast ceny w czerwcu w stosunku do maja br. spadły o 0,4 proc. - mówi Marzena Mysior-Syczuk, rzecznik Grupy PSB.

 Piotr Mazurkiewicz

Źródło: Rzeczpospolita