Łączne
przychody parterów PSB ze sprzedaży materiałów budowlanych składów oraz domu i ogrodu,
w ciągu III kwartałów 2019 r. wyniosły 5,3 mld zł i były o 8% wyższe niż przed
rokiem. Przeciętna firma partnera Grupy PSB
zwiększyła swoje przychody ze sprzedaży na potrzeby budownictwa: w kanale
hurtowym o 7% (składy i Profi), a w detalicznym o ponad 11% (sklepy PSB Mrówka).
Zaś przychody Grupy PSB Handel S.A. (centrali) wyniosły 2,3 mld zł i były
wyższe o 12% niż przed rokiem.
Pierwszy kwartał zaskoczył dodatnią dynamiką sprzedaży. Duży wpływ
na to miały wzrosty cen materiałów oraz sprzyjająca w tym roku aura. Od maju do
września nastąpiło wyraźne spowolnienie popytu, jedynie lipiec przyniósł lekką
poprawę.
Grupa PSB Handel S.A. z siedzibą w Wełczu k./Buska-Zdroju, działa
na rynku od 21 lat, jest
największą i najszybciej rozwijającą się siecią hurtowni materiałów budowlanych
oraz marketów dom i ogród w Polsce. Obecnie sieć liczy 297 składów budowlanych,
304 sklepy PSB Mrówka oraz 64 placówki handlowe PSB Profi, które oferują klientom
400 tys. pozycji asortymentowych pochodzących od ponad 700 renomowanych
dostawców. W punktach tych pracuje ok. 13 tysięcy osób.
Udział w krajowym rynku dystrybucji materiałów budowlanych
szacowny jest na 14%. W
2019 roku znajomość marki Grupy PSB deklarowało ok. 56% Polaków, sieć sklepów
PSB Mrówka aż 70%, a placówek PSB Profi 31%.
Marzena Mysior-Syczuk
Główny Koordynator ds. Public Relations
Grupa PSB Handel S.A.