Czy można sporo zaoszczędzić dzięki COVID-19? Grupa PSB udowadnia,
że TAK!
Jak nie ruszając się z biura
zawrzeć biznesowe kontrakty na materiały budowlane oraz towary dla domu i ogrodu
warte 135 mln zł? Tak uczyniło 78 dostawców i 236 partnerów Grupy PSB w dniach 8 i 9 września br.
W nowej, pionierskiej formule
targów, PSB połączyło elementy
giełdy towarowej, targów tradycyjnych, sklepu internetowego i komunikatora
internetowego. Dzięki temu udało się przeprowadzić pierwsze w Polsce targi
branżowe on-line!
Dotychczasowe
edycje targów odbywały się w przestronnych halach wystawienniczych lub salach
hotelowych. Tym razem, podczas VI Jesiennych Targów Grupy PSB, dzięki
zastosowaniu wielu rozwiązań informatycznych, w okresie pandemii, partnerzy
Grupy PSB mogli przeprowadzić negocjacje handlowe z dostawcami, zaś dostawcy
mogli zaprezentować swój asortyment (także nowości) oraz oferty sprzedaży bezpośrednio ze swoich biur. Wymagało to stworzenia innowacyjnej platformy internetowej, łączącej wystawców
(dostawców Grupy) ze zwiedzającymi (partnerami PSB). Poprzez platformę
planowano harmonogramy spotkań, wystawcy przedstawili oferty targowe, a negocjacje miały miejsce przy wirtualnych
stolikach, przy których składano też i akceptowano zamówienia targowe.
Wszystko automatycznie, on-line.
Nowa formuła Targów PSB
przełożyła się na dużo większą frekwencję niż we wcześniejszych edycjach. Wszyscy
uczestnicy Targów zaoszczędzili też, i to aż kilkukrotnie, na kosztach
finansowych, nie musieli się przemieszczać, tracić pieniędzy na noclegi,
marnować czasu na „protokolarne” wizyty w ekspozycjach.
Podczas
VI Jesiennych Targów Grupy PSB zawarto prawie 5000 kontraktów na kwotę 135
mln zł. Warto zaznaczyć, że w zeszłym roku,
bardzo dobrym dla budownictwa, zawarto 3400 kontraktów o wartości 108 mln zł.
Targi
on-line z pewnością nie zastąpią tradycyjnej formuły spotkań Grupy PSB, ale w przyszłości staną się jej istotnym uzupełnieniem.
Przypomnijmy – Grupa PSB organizuje,
zamknięte wyłącznie dla grona swoich partnerów i dostawców, 3 imprezy targowe w roku. Ich celem jest podpisanie kontraktów, pozwalających pozyskać firmom
kupieckim (składy, sklepy Mrówka) najlepsze warunki zakupowe i zapoznać się z najnowszymi rozwiązaniami produktowymi, aby być konkurencyjnymi wobec lokalnych
rywali. Z drugiej strony Targi PSB umożliwiają dostawcom zbyt swoich towarów,
mając zawarte kontrakty kupcy sieci PSB, nie sięgną po inną ofertę. W marcu, na
początku sezonu budowlanego, w Targach Kielce, odbywa się największe spotkanie branży
budowlanej pod względem ilości uczestników i rangi biznesowej. Ma ono
najdłuższą, 18-letnią historię. Drugie Targi odbywają się we wrześniu, przed
rozpoczęciem jesiennego sezonu budowlanego – Grupa zaprasza na nie ok. 70-80
największych dostawców PSB. Trzecia impreza to Targi Ogród, organizowane w końcu listopada - dotyczą zaopatrzenia marketów Mrówka w towary niezbędne do
wyeksponowania przed nadejściem wiosny. Każde z tych wydarzeń targowych łączy
się z dużymi kosztami (budowa stoisk, delegacje, noclegi), ale uzasadniają je
korzyści ekonomiczne – zawarte kontrakty handlowe i promocja marki dostawców
dla szerokiego grona odbiorców.
Mirosław Lubarski
Dyrektor Zarządu
Grupa PSB Handel S.A.