Grupa PSB ma już ponad 160 Mrówek i Mini-Mrówek2014-04-29

W ciągu pierwszych 4 miesięcy tego roku sieć marketów „dom i ogród” pod nazwą „PSB-Mrówka” powiększyła się o 11 placówek, osiągając liczbę 162 obiektów. Największe sklepy, o powierzchni ok. 2 tys. mkw. powstały w Gryfinie, Kościerzynie, Tomaszowie Lubelskim, Tarnobrzegu i  Jędrzejowie. W maju planujemy uruchomienie 7 kolejnych  marketów – w Krośnie Odrzańskim, Szymbarku, Będzinie, Oleśnie, Turku, Lublińcu i Chełmży.

Mrówki są obecnie najliczniejszą siecią detaliczną sektora dom i ogród w Polsce. Funkcjonują głównie w miastach powiatowych, ale także w  miejscowościach gminnych pod nazwą „Mini-Mrówka”. Mini-Mrówki to sklepy o powierzchni mniejszej niż 800 mkw., aktualnie działają 34 takie obiekty. Łączna powierzchnia sprzedaży wszystkich sklepów wynosi niemal 200 tys. mkw. W roku 2013 ich przychody wyniosły 830 mln zł, zaś przychody wszystkich firm tworzących Grupę PSB (hurtownie i markety) niemal 5 mld zł.

Pierwsze Mrówki powstały 12 lat temu, ale wyraźne przyspieszenie rozbudowy sieci nastąpiło w 2009 roku – w poszczególnych sezonach uruchamialiśmy od 20 do ponad 30 sklepów. Planujemy powiększenie sieci do ponad 180 marketów na koniec 2014 roku. Do tej pory polskie firmy kupieckie, prowadzące Mrówki, wydały łącznie ponad 1 mld zł na budowę i wyposażenie tych marketów.


Mirosław Lubarski
Dyrektor Marketingu
Grupa PSB S.A.