Grupa PSB ma już 130 detalicznych placówek sektora „dom i ogród” 2012-11-29

Pierwszy market PSB-Mrówka pojawił się na rynku 11 lat temu, ale dopiero od 4 sezonów wyraźnego przyspieszenia nabrało otwieranie tych nowoczesnych placówek DIY w miejscowościach powiatowych i gminnych. W dalszym ciągu jest ich znacząco mniej niż składów budowlanych tworzących Grupę PSB, ale stanowią one dla właścicieli hurtowego biznesu istotne rozszerzenie dotychczasowej działalności na rzecz lokalnej społeczności.

W 2012 roku otwarto 24 Mrówki i 10 Mini-Mrówek, dysponujących ponad 37 000 mkw. nowoczesnej powierzchni handlowej i zatrudniających 550 osób. Dzięki tym działaniom detaliczna sieć Grupy PSB na koniec obecnego roku będzie liczyć 131 marketów o łącznej powierzchni sprzedaży ponad 163 000 mkw. i dających zatrudnienie ponad 2400 osobom. Przeciętna powierzchnia marketu wynosi niespełna 1300 mkw., przy czym Mini-Mrówki to sklepy o powierzchni mniejszej niż 800 mkw. zaś wielkość Mrówek dochodzi nawet do 4000 mkw. - parametr ten jest ściśle związany z liczbą mieszkańców danej miejscowości. Przeciętna Mrówka obsługuje populację 30-40 tysięcy mieszkańców, zaś Mini-Mrówka kilku-kilkunastu tysięcy. Obecnie, w trakcie budowy oraz przygotowań do otwarcia w 2013 roku jest kilkadziesiąt kolejnych inwestycji.

Marketami o podobnej powierzchni, lokowanymi także głównie w miastach powiatowych są placówki sieci Bricomarche, Majster i Merkury Market.

Mirosław Lubarski
dyrektor marketingu
Grupa PSB SA