W tym roku sieć PSB Mrówka powiększyła się o 18 nowych placówek, osiągając tym samym liczbę 250 marketów dysponujących łącznie powierzchnią ponad 290 tys. mkw.
Mrówki to najliczniejsza w Polsce sieć sklepów oferujących towary niezbędne do remontu oraz utrzymania domów i ogrodów. Prowadzone są przez polskie, niezależne firmy rodzinne zrzeszone w Grupie PSB. Szacujemy, iż regularne zakupy w Mrówkach robi ok. 3 mln Polaków. Lokalizowane są one przede wszystkim w miejscowościach powiatowych oraz gminnych. Sklepy w małych ośrodkach noszą nazwę Mini-Mrówka i mają powierzchnię od 300 do 800 mkw. Obecnie Grupa PSB ma 72 markety Mini-Mrówka. Zdarzają się jednak wyjątki, Mrówki o większych powierzchniach (ok. 4000-5000 mkw.) funkcjonują w Kielcach, Warszawie, Poznaniu, Gnieźnie, Przemyślu i Elblągu i oferują ok. 40 tys. pozycji asortymentowych.
Jednak zasadniczym celem Grupy PSB jest otwieranie Mrówek w małych ośrodkach – do końca roku powstanie jeszcze ok. 20 takich sklepów.
W czerwcu br. Mrówki obchodzą jubileusz 15-lecia, z tej okazji odbywają się festyny w miejscowościach, w których funkcjonują markety oraz trwa ogólnopolska loteria z mnóstwem atrakcyjnych nagród.
Od wielu lat obserwujemy dobrą koniunkturę w segmencie związanym z remontami oraz utrzymaniem domów w małych miejscowościach. Tak było i w 2016 r. - przychody całej sieci detalicznej, w wyniku wzrostu popytu oraz uruchomienia nowych placówek, wzrosły aż o 20% i osiągnęły poziom 1,5 mld zł. Zaś po I kwartale 2017 r. przychody Mrówek wyniosły 300 mln zł i były również o 20% wyższe niż przed rokiem.